A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
A késve fizető partnerek aránya újabb növekedést mutat a magyar vállalkozások körében a tavaly júliusi kedvező időszak után - közölte a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK). A negyedéves konjunktúra felmérésben 400 cégvezető véleményét kérdezték meg tavaly júliusban a késedelmes fizetésről és láncartozásokról.
Az eredmények alapján a vállalkozások 69 százalékának legalább egy üzleti partnere késedelmesen fizetett 2019 első fél évében, a válaszadók 34 százaléka pedig maga is tartozott beszállítóinak legalább egyszer a vizsgált időszakban. Ez az arány 2018 második fél évében 55 százalék, míg másfél évvel korábban, 2018 januárjában 63 százalék volt, azaz a csökkenés után újból visszatérni látszik a korábbi szintre.
A késedelmes fizetés szempontjából nem volt számottevő különbség a vállalatméretet tekintve. A vizsgált négyből három létszámkategóriában a vállalatok 70 százalékának volt késedelmesen fizető partnere. A legkevésbé érintett cégek 2019 első fél évében a 100-249 főt foglalkoztató nagyvállalatok voltak, melyeknek 66 százaléka volt kapcsolatban késve fizető partnerrel, ugyanakkor átlagosan partnereik 10 százaléka fizetett többször is késedelmesen.
A késedelmes fizetés problémája legnagyobb arányban a 20-49, 50-99 és a több mint 250 főt foglalkoztató vállalatok körében, illetve az építőiparban és az egyéb gazdasági szolgáltatási szektorban jelenik meg. A megkérdezett cégek körében nőtt azoknak a partnereknek az aránya, akik több alkalommal késedelmesen fizettek, ezzel egy időben nagyságrendileg két és félszeresére nőtt a fizetési határidő után több mint egy héttel befolyó összeg aránya is, az előző időszakhoz képest - közölte az MKIK.
A lánctartozást tapasztaló cégek aránya a nagyvállalatok (250 fő felett) körében mindössze 4 százalékos, a 100-249 fő közötti kategóriát vizsgálva 16 százalékos, az 50-99 fős kategóriában 15 százalék, a legkisebb, 20-49 fő között foglalkoztató vállalkozások esetében pedig 23 százalék.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé
- Az Európai Bizottság további 68 millió euróval segíti a palesztinokat
- Holland polgármesterek az antiszemitizmus ellen