A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
Mit jelent? Miért vannak? Hol vannak?
A Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom 2013 óta minden évben kiosztja Az Év Családbarát Vállalata díjat. A családi életet és a vállalt gyermekek számát nagyban befolyásolja a munka és magánélet egyensúlya, vagy egyensúlytalansága.
A díj alapítója és odaítélőjeként sokan és sokszor kérdezik tőlünk, mit jelent az, ha egy munkahely családbarát.
Azt, amikor a sokat utazó kollégák családtagjai beleférnek a céges telefonflottába, hogy legalább így tarthassák a kapcsolatot. Amikor a vállalat nyíltnapot szervez, hogy a munkatársak családjai megismerjék a szülők másik életterét és fordítva. Amikor a gyermekvárás nem egy stressz faktor a szülőknek és a munkahelynek, hanem együtt tervezik a közös jövőt. Amikor egy vállalat pénzbeli támogatást ad, vagy extra munkaidő kedvezményt nyújt a lombikos szülőknek, hogy támogassa a családi terveiket. Amikor a kispapák képzést és információt kapnak az apasághoz a munkahelyen, hogy a másik szerepükben is a legjobbat nyújthassák.
Az elmúlt évek során a legfontosabb tanulság mégis az, hogy az a munkahelyi közösség családbarát, ahol a vezetőségben elkötelezettek az emberbarát szervezeti kultúra megteremtése mellett. Itt jellemző a stratégiai gondolkodás és a proaktív, a problémákat megelőző tervezés a szervezeti kultúra építésében is. Ezt vállalati mérettől függetlenül a felelős és fenntartató fejlődés egyik alappillérének tekintik. Az intézkedések szintjére lefordítva ezek egyedi megoldásokban öltenek testet.
A családbarát vállalat pályázatokat elbíráló zsűritagok a következő 5 pontban foglalták össze a legfontosabb ismérveket:
A humánus és családbarát szervezet
- aktívan foglalkozik azzal, hogy ember- és családbarát kultúrát alakítson ki, ezen belül odafigyel kisgyermekes munkavállalóira;
- elkötelezett abban, hogy innovatív módon fejlessze családbarát működését, figyelemmel van a környező trendekre;
- saját szektorában példaértékű;
- a szervezeti kultúrának része a munka-magánélet egyensúlya fenntarthatósága, amennyiben erre lehetőség van, él az atipikus vagy rugalmasabb munkaszervezési formákkal;
- a szervezet vezetése interakcióban, kölcsönös információcserében van a munkatársakkal, az innovációkat a lehetőségek mellett az igényekhez igazítja
- a szervezet vezetése a humán stratégia részeként a folyamatos fejlesztés mellett elkötelezve tekint a humánus, családbarát stratégiára.
Miért vannak ilyen vállalatok?
Szeretnénk hinni, hogy azért is, mert vezetőkként jó a tudat, hogy munkatársaink kiegyensúlyozott életéért szervezetünk tett valamit. De azért is, mert nemzetközi felmérések szerint a munkatársaknak csak mintegy a harmada kötődik a munkahelyéhez, márpedig ez veszélyezteti az egyéni munka hatékonyságát és a szervezet hatékonyságát a munkatársak gyors cserélődése és a nem megfelelő munkamorál miatt. Európai nemzetközi adatok alapján, a tartós munkaképtelenséghez vezető táppénzes esetek 40 %-ának a hátterében lelki okok állnak. A stressz, a szerepek közötti konfliktusok nagyon jelentős tényezői ennek a rossz statisztikának.
Emellett a generációs kutatások alapján a fiatal nemzedékeknél egyre fontosabb, hogy a szervezet, ahová tartoznak, közösség legyen, munkáltatója márkájára büszke lehessen. Egyik vállalat szakembere elárulta, hogy a több ezres munkatársi körben végzett motivációs felmérés első helyén az állt, hogy a családjuk büszke lehessen arra, amit csinálnak és ahol teszik.
Azért vannak tehát családbarát munkahelyek, mert ezek trendi, fenntartható, hatékony és vonzó szervezetek.
Hol vannak ezek a családbarát vállalatok?
Egyre többen vannak az ország minden területén és minden szektorban vannak már olyanok, akik felismerték az idők jeleit. Ők nyernek Családbarát Vállalat díjat és belőlük építjük azt a családbarát jó gyakorlatokat felvonultató adatbázist, melynek segítségével még könnyebben megtalálhatók lesznek.
Őket ünnepeljük 2016. november 15-én a Családbarát Vállalat gálán, ahol Az Év Családbarát Vállalata 2016 díjakat is kiosztjuk.
(x)
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- A benzin ára 25, míg a gázolajé 27 forinttal múlta felül az átlagos régiós üzemanyagárat a KSH friss statisztikája alapján
- Férfi vízilabda ob I - Nyert a Honvéd és az Eger
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé