Vegyes képet mutat az építőipar teljesítménye 2025 októberében a Központi Statisztikai Hivatal friss adatai alapján.
A teljes története során valaha mért második legrosszabb eredményét produkálta a hazai nagyvállalati szektor várakozásait leképező K&H nagyvállalati növekedési index, ami a harmadik negyedévben 9 pontos eséssel -13 ponton áll. Ennél mélyebben bevallásuk szerint csupán egyszer voltak a nagyvállalatok kilátásai, két éve -15 pontig süllyedt a mutató. A legnagyobb hazai cégek mind árbevétel, mind nyereség, de gazdasági kilátások tekintetében is pesszimistán látják az előttük álló egy évet.
Nagyon negatívan látják a hazai nagyvállalatok az előttük álló egy évet – derült ki a K&H nagyvállalati növekedési index harmadik negyedéves kutatási eredményeiből. Noha korábban is a negatív tartományban volt a mutató, most -4 pontról -13-ra esett be, ami a valaha mért második legrosszabb eredmény az index történetében. Ennél rosszabb értékeket csak az orosz-ukrán háború kitörését követően mutatott az index.
„Jelentősen megemelkedett a romló gazdasági környezettel számoló nagyvállalatok száma az elmúlt három hónapban. Amíg az előző negyedévben a vállalatok 52 százaléka számolt valamilyen mértékű romlással a következő egy évben, addig ez az arány mostanra 75 százalékra emelkedett. 3 éves viszonylatban sem sokkal jobb a helyzet, ott is közel 15 százalékkal emelkedett a negatív várakozásokkal rendelkezők száma. Ez alapján elmondható, hogy a nagyvállalati szektor szereplői valószínűleg kivárnak a következő időszakban a beruházások tekintetében, hogy lássák, milyen beruházási szándékot élénkítő konstrukciók jelennek meg a piacon, illetve milyen gazdaságot felpörgető elképzelései lesznek a kormánynak 2025-ben” – mondta el az eredmények kapcsán Bodor Tibor, a K&H Vállalati divízió vezetője.
A nagyvállalatok elsősorban a kormány kiszámíthatatlan gazdaságpolitikáját teszik felelőssé a gazdasági kilátások romlásáért, noha a döntéshozók közel 60 százaléka eddig soha nem említette még ezt meghatározó tényezőként jövedelmezőségük szempontjából. Ezt követi a beszállítói árak emelkedése – az előző negyedév 45 pontos mutatója most 58 pontra emelkedett. A harmadik helyen a belföldi vevői kör átalakulása végzett 49 ponttal. Míg az áprilistól júniusig tartó időszakban még az inflációt nevezték meg a gazdasági helyzetet leginkább befolyásoló tényezőként, ez most a maga 45 pontjával a legfontosabb három szempont közé sem fért be.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








