Portrait of beautiful female customer at the butchers shop holding a loyalty card smiling at camera, saleswoman standing at background shop store grocery shopping payment card paying buy

Bármelyik magyar fiókban ott lapulhat egy ilyen csodakártya: sokat spórolhat vele, aki okosan használja

2023. május 23. 17:18

Tízből kilenc magyar nő tagja valamilyen hűségprogramnak, és a pontgyűjtő kártyáját is rendszeresen használja – derült ki egy friss reprezentatív online felméréséből. A kutatásban megkérdezetteknek átlagosan öt különböző tagsága van, bár a tagságok halmozása inkább a magasabb végzettséggel rendelkező, nagyobb településeken élőkre jellemző. A felmérés alapján az is látszik, hogy a magyar nők több mint háromnegyede spórolási szándékkal csatlakozik a programokhoz. Jellemzően egyébként a kisebb településeken élők érzik jelentős segítségnek a tagsággal járó előnyöket, ők havonta akár tízezer forintot is megtakaríthatnak a hűségprogrammal.

A Rossmann Magyarország megbízásából az NRC piackutató cég készített reprezentatív kutatást, azzal a céllal, hogy felmérje a 18 és 65 év közötti nők törzsvásárlói programokkal kapcsolatos szokásait. A felmérésből többek között kiderült az is, hogy a magyar nők mennyire elégedettek a jelenleg elérhető hűségprogramokkal, mennyit spórolnak a tagsággal, milyen változtatásokat javasolnának, illetve milyen típusú kedvezményeket és kuponokat tartanak a leghasznosabbnak.

Tízből kilencen gyűjtik a pontokat

Németh Kornél ügyvezető a kutatás kapcsán elmondta, hogy a 18-65 éves nők szinte kivétel nélkül (tízből kilencen) részt vesznek valamilyen pontgyűjtő programban. Átlagosan öt különböző tagságuk van, és a magasabb végzettséggel rendelkező, nagyobb településeken élőkre jellemző a tagságok halmozása. A középfokú végzettséggel rendelkezők 40 százaléka, míg a felsőfokú végzettséggel bírók közel 35 százaléka 7 vagy annál is több hűségprogramnak tagja.

A felmérésből kiderült az is, hogy az élelmiszerüzletek és a drogáriák esetében mutatkozott a legmagasabb törzsvásárlói tagsági szám, az elégedettségi szint pedig minden vizsgált hűségprogram esetében 50 százalék feletti

– tette hozzá. Németh Kornél szerint a válaszok azt mutatják, hogy a vizsgált célcsoport esetében, ha valaki tagja egy adott programnak, akkor a vásárlások többségében használja is pontgyűjtő kártyáját, viszont kifejezetten nehezményezik, ha egy adott kedvezményt online nem tudnak érvényesíteni.

Kellenek a kedvezmények

A kitöltők több mint háromnegyede spórolási szándékkal csatlakozik a hűségprogramokhoz, azonban a tagok sokkal vonzóbbnak találják az azonnali kuponokat, mint a pontgyűjtéssel elérhető kedvezményeket. Jellemzően a kisebb településeken élők azok, akik jelentős segítségnek érzik a tagsággal járó előnyöket és tapasztalataik szerint minél több hűségprogramhoz csatlakoznak, annál több pénzt tudnak megspórolni. Ez havonta akár 10.000 forintot is jelenthet.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

„Kiderült, hogy a tagok többsége minden egyes alkalommal megnézi, hogy egy vásárlás alkalmával mennyi pénzt sikerült megspórolnia. Ehhez egyébként nagy segítséget nyújt a Rossmann+ alkalmazáson belül elérhető digitális nyomkövető rendszer is, aminek köszönhetően pontos információt kapnak a kedvezmény összegéről” – emelte ki Flórián László, a cég ügyvezető igazgatója.

A drogériákban spórolhatunk a legtöbbet?

Összességében elmondható, hogy a kutatásban résztvevő nők többsége elégedett a jelenleg elérhető hűségprogramokkal és úgy gondolják, hogy a legjelentősebb kedvezményeket a drogériás törzsvásárlói programok kínálják. Az élelmiszer- és gyógyászatiüzletek esetében további programok kialakítását érzik szükségesnek, míg a már meglévők kapcsán újragondolást és bővítést javasolnak.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem