Egy hazai kisvállalkozó keserű Facebook-posztban írta le, hogyan szorítja sarokba a globális import és a hazai piaci viszonyok.
Alig több mint fél évük maradt a hazai vállalkozásoknak, hogy eleget tegyenek az energiahatékonyságról szóló törvény előírásainak. A legtöbben természetesen csak a kötelezettséget látják a szabályozásban, pedig komoly költségcsökkentést is el lehet érni a kötelező audittal.
Az Európai Unió 2012-es irányelve alapján megalkotott energiahatékonyságról szóló törvény értelmében bizonyos méretkategória felett 2015-től minden hazai vállalatnak kötelező energetikai auditot végeztetnie. Akik tavaly ennek nem tettek eleget, azoknak ezt legkésőbb 2016 végéig pótolniuk kell, a türelmi idő letelte után ugyanis komoly szankció kiszabására kell felkészülniük.
A legtöbb hazai vállalkozás elsőre természetesen csak a kötelezettséget, a temérdek új teendőt, illetve a papírmunkát látja az előírásban - az auditálás költségvonzatáról már nem is beszélve -, pedig nem feltétlenül a szabálynak való megfelelés adja önmagában az értékét az auditálás folyamatának. Az előírás tudatos beépítése a vállalat struktúrájába ugyanis hosszú távon csökkentheti a fenntartási költségeket, és növelheti a vállalat versenyképességét is.
Az energetikai audit nem jelent mást, minthogy egy meghatározott módszerrel felmérik az adott épület vagy létesítmény veszteségpontjait, és meghatározzák, illetve számszerűsítik az energia-megtakarítási lehetőségeket. Az audit során a veszteségfeltárás mellett korszerű módszerek alkalmazásának lehetőségeit is vizsgálják, amelyek lehetnek a megújuló technológiákat, valamint a hulladékhő hasznosítást alkalmazó lehetőségek vagy energiatudatos felhasználást célzó javaslatok, intézkedések is.
Mivel azonban az érintett vállalatok többsége - bár tisztában vannak az előírással - még nem tett eleget az előírásnak, ezért jövő héten a Pénzcentrum kiemelten foglalkozik majd a témával. Írunk majd az EU 2012/27/EU irányelvben foglalt energiahatékonysági előírásokról, illetve arról, hogyan épültek ezek be a magyar jogrendszerbe. Kitérünk majd az auditálás folyamatára, és az ezzel elérhető hatékonyságnövekedésre, de foglalkozunk majd a kiskapunak tekinthető ISO 50001-es szabvánnyal is.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








