Egy hazai kisvállalkozó keserű Facebook-posztban írta le, hogyan szorítja sarokba a globális import és a hazai piaci viszonyok.
Mérlegelheti a kormány, hogy csökkentse a lakásépítések 27 százalékos áfáját, amely újabb lökést adhat a beruházásoknak - mondta a Magyar Idők szerdai számában megjelent interjúban Varga Mihály. A nemzetgazdasági miniszter arról is beszélt, hogy újabb ágazatokban lesz kötelező az online pénztárgép használata.
A tárcavezető szerint hamarosan újabb, a szolgáltató szektorban működő vállalkozások számára írják elő az online kasszák használatát, a jogszabály tervezetét már szövegezik. Az érintettek között lehetnek a szervizek, gépjárműalkatrész-kereskedők, pénzváltók, masszőrök, de vizsgálják annak lehetőségét is, hogy érdemes-e előírni, hogy diszkókban, fitneszklubokban is online kasszával állítsák ki a nyugtát. Varga Mihály emellett hangsúlyozta: fontos, hogy az érintetteknek megfelelő idő álljon a rendelkezésükre és lényeges, hogy az állam, ha szükséges, akkor mérlegelje, hogy adjon-e anyagi segítséget a gépek vásárlásához.
Varga Mihály beszélt arról is, hogy az étel- és italautomatákat is bekötnék a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz. Elmondása szerint a feketegazdaság elleni fellépéssel kapcsolatban két elképzelés is megfogalmazódott: az egyik a cégek számlázási rendszerét kapcsolná össze a NAV-val, a másik pedig a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara ötlete volt, e szerint a vállalkozások készleteit csatlakoztatnák az adóhivatalhoz.
A tárca vezetője szerint folyamatosan elemzik, hogy az ezekből származó többletbevételt mire fordítsák. Jövőre egy százalékkal csökken a személyi jövedelemadó, illetve bizonyos húsáruk adója. "Úgy vélem, a későbbiekben a lakásépítések kapcsán is mérlegelheti a kormány a 27 százalékos forgalmi adó csökkentését" - nyilatkozta Varga Mihály.
Közölte azt is, hogy megbeszélésre hívta a bankrendszer képviselőit azt javasolva, tekintsék át együtt, miként fokozható a hitelezési aktivitás.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







