A milliárdokat érő márka - tedd magadévá!

Pénzcentrum
2007. október 15. 16:00

Miért ér a Coca-Cola 65 milliárd dollárt? A kulcs a márka pozícionálásában rejlik. A nagy márkák marketingosztályán nem sajnálják az időt és a pénzt saját hírnevük kiépítésére, s ezt helyesen is teszik, legalábbis a BusinessWeek cikkéből ez derül ki.

A legtöbb márka azért még messze áll a 65 millió dolláros álomártól, de azért azt be kell látnunk, mindegyik ér valamennyit, s nem mindegy, hogy mennyit tud cégünk, az általunk készített, értékesített termékek, illetve szolgáltatások árához hozzátenni.

Az egyes márkanevek mögé a vásárlók általában nem társítanak önmaguktól tartalmat, vagy képet. Ehelyett a név, vagy pedig a logó egy tudatosan kialakított, az adott cég által évek alatt felépített koncepciót tükröz.

Ezen koncepciók kiépítése a marketing összes eszközét felvonultatva valósulhat meg, az egyes termékek csomagolásától kezdve, a reklámokon át, az ügyfelekkel való kapcsolattartásig.

A kulcs a márkaépítésben a hosszú távú gondolkodásmód, vagyis ne az egyes eszközökre, csatornákra összpontosítsunk, hanem arra, hogy megvételükkel milyen előnyökre tehet szert a vásárló, mi az, amit a mi szolgáltatásunk ad neki. Ez például egy üdítőital-gyártónál a felfrissülés, egy gumi-gyártónál pedig a biztonság.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Elméleti oldalról tehát nem is olyan nehéz a márkaépítés, egyszerűen csupán arra kell rájönni, hogy milyen érzelmi és ésszerű előnyöket társítanak az egyes ügyfelek az általunk kínált termékhez. A buktató abban rejlik, hogy sokan keverik a szezont a fazonnal. Vagyis egyáltalán nem mindegy, hogy mi lesz stratégiánk fókusza, hiszen az exkluzív jellemzőkre való építkezés egyáltalán nem biztos, hogy kifizető, hiszen ami ma nehezen elérhető és különleges, holnap már minden boltban megkapható.

A BusinessWeek emellett azt tanácsolja, hogy semmiképpen ne szemeljünk ki olyan jellemvonásokat, melyeket versenytársaink könnyen adaptálhatnak.

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm