7 °C Budapest

A milliárdokat érő márka - tedd magadévá!

Pénzcentrum
2007. október 15. 16:00

Miért ér a Coca-Cola 65 milliárd dollárt? A kulcs a márka pozícionálásában rejlik. A nagy márkák marketingosztályán nem sajnálják az időt és a pénzt saját hírnevük kiépítésére, s ezt helyesen is teszik, legalábbis a BusinessWeek cikkéből ez derül ki.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

A legtöbb márka azért még messze áll a 65 millió dolláros álomártól, de azért azt be kell látnunk, mindegyik ér valamennyit, s nem mindegy, hogy mennyit tud cégünk, az általunk készített, értékesített termékek, illetve szolgáltatások árához hozzátenni.

Az egyes márkanevek mögé a vásárlók általában nem társítanak önmaguktól tartalmat, vagy képet. Ehelyett a név, vagy pedig a logó egy tudatosan kialakított, az adott cég által évek alatt felépített koncepciót tükröz.

Ezen koncepciók kiépítése a marketing összes eszközét felvonultatva valósulhat meg, az egyes termékek csomagolásától kezdve, a reklámokon át, az ügyfelekkel való kapcsolattartásig.

A kulcs a márkaépítésben a hosszú távú gondolkodásmód, vagyis ne az egyes eszközökre, csatornákra összpontosítsunk, hanem arra, hogy megvételükkel milyen előnyökre tehet szert a vásárló, mi az, amit a mi szolgáltatásunk ad neki. Ez például egy üdítőital-gyártónál a felfrissülés, egy gumi-gyártónál pedig a biztonság.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

Elméleti oldalról tehát nem is olyan nehéz a márkaépítés, egyszerűen csupán arra kell rájönni, hogy milyen érzelmi és ésszerű előnyöket társítanak az egyes ügyfelek az általunk kínált termékhez. A buktató abban rejlik, hogy sokan keverik a szezont a fazonnal. Vagyis egyáltalán nem mindegy, hogy mi lesz stratégiánk fókusza, hiszen az exkluzív jellemzőkre való építkezés egyáltalán nem biztos, hogy kifizető, hiszen ami ma nehezen elérhető és különleges, holnap már minden boltban megkapható.

A BusinessWeek emellett azt tanácsolja, hogy semmiképpen ne szemeljünk ki olyan jellemvonásokat, melyeket versenytársaink könnyen adaptálhatnak.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. október 20. szerda
Vendel
42. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. október 19. 17:06