Miért ér a Coca-Cola 65 milliárd dollárt? A kulcs a márka pozícionálásában rejlik. A nagy márkák marketingosztályán nem sajnálják az időt és a pénzt saját hírnevük kiépítésére, s ezt helyesen is teszik, legalábbis a BusinessWeek cikkéből ez derül ki.
A legtöbb márka azért még messze áll a 65 millió dolláros álomártól, de azért azt be kell látnunk, mindegyik ér valamennyit, s nem mindegy, hogy mennyit tud cégünk, az általunk készített, értékesített termékek, illetve szolgáltatások árához hozzátenni.
Az egyes márkanevek mögé a vásárlók általában nem társítanak önmaguktól tartalmat, vagy képet. Ehelyett a név, vagy pedig a logó egy tudatosan kialakított, az adott cég által évek alatt felépített koncepciót tükröz.
Ezen koncepciók kiépítése a marketing összes eszközét felvonultatva valósulhat meg, az egyes termékek csomagolásától kezdve, a reklámokon át, az ügyfelekkel való kapcsolattartásig.
A kulcs a márkaépítésben a hosszú távú gondolkodásmód, vagyis ne az egyes eszközökre, csatornákra összpontosítsunk, hanem arra, hogy megvételükkel milyen előnyökre tehet szert a vásárló, mi az, amit a mi szolgáltatásunk ad neki. Ez például egy üdítőital-gyártónál a felfrissülés, egy gumi-gyártónál pedig a biztonság.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Elméleti oldalról tehát nem is olyan nehéz a márkaépítés, egyszerűen csupán arra kell rájönni, hogy milyen érzelmi és ésszerű előnyöket társítanak az egyes ügyfelek az általunk kínált termékhez. A buktató abban rejlik, hogy sokan keverik a szezont a fazonnal. Vagyis egyáltalán nem mindegy, hogy mi lesz stratégiánk fókusza, hiszen az exkluzív jellemzőkre való építkezés egyáltalán nem biztos, hogy kifizető, hiszen ami ma nehezen elérhető és különleges, holnap már minden boltban megkapható.
A BusinessWeek emellett azt tanácsolja, hogy semmiképpen ne szemeljünk ki olyan jellemvonásokat, melyeket versenytársaink könnyen adaptálhatnak.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé
- Az Európai Bizottság további 68 millió euróval segíti a palesztinokat
- Holland polgármesterek az antiszemitizmus ellen