20 °C Budapest

Ilyen autókat hajtanak a leggazdagabb magyarok: őrületes pénzek repkednek

2019. július 9. 05:55

Az év első felében rengeteg értékes gépjármű állt forgalomba Magyarországon: a legdrágább két, egyenként 100 milliós Ferrari volt. Nagyot ment a 7-es BMW és a Ford Mustang is: mindkettő vezeti az idei eladási rangsort. Mutatjuk, milyen drága kocsikat vásároltak idén a leggazdagabbak!

Egyre több magyar vásárol sportkocsikat, legalábbis a Datahouse adatai alapján az idei év első 6 hónapjában összesen 502 ilyen típusú kocsi állt forgalomba hazánkban - ez 88 darabbal több, mint 2018 első fél évében. Ugyanakkor a szuperluxus csodagépek piaca megtorpanni látszik: idén csak 143-at helyeztek forgalomba, míg tavaly ilyenkor 182 volt ez a szám. A Pénzcentrum most megnézte, és csártokba szedte, melyek a módos magyarok kedvenc verdái a luxus- és a sportkategóriákban!

Nem gondolnád, mi a magyarok kedvenc sportkocsija

Elsőként nézzük a sportautókat, amelyekre jócskán megnőtt a kereslet. Kimondható, hogy hazánk legkedveltebb ilyen modellje a Ford Mustang, amelyből duplaannyi, 118 került forgalomba az idei év első felében, mint 2018 hasonló időszakában - akkor csak 58 darab. Az új Mustangok alapára a hazai forgalmazó honlapja szerint nagyjából 13 millió forint körül van, az erősebbik, 450 lóerős GT-verzió pedig 15 millióról indul.

A második helyen a Mercedes AMG GT áll, amelynek már azért igen húzós az ára: legkevesebb 51 millió forintot kell érte fizetni. Ennek ellenére 57-et helyeztek idén forgalomba itthon. A harmadik helyezett szintén Stuttgartból érkezett, ugyanis a Mercedes CLS-ből 41 darab került idén az utakra. Ennek az ára inkább a Fordhoz áll közelebb: nagyjából 20 millió forintba kerül újonnan. Ahogyan az a csárton is látható, a top10-et egyértelműen a BMW uralja: az új 8-as, a Z4, az M5 és az M2 is a legnépszerűbb sportkocsik között kapott helyet. Ezek közül a legdrágább a 8-as sorozat, ami kb. 33 millió forintról indul.

Kuriózumok is akadnak a listán: például a kb. 80 milliós Ferrari Portofinóból egyből négyet is forgalomba helyeztek Magyarországon, valamint hat hónap alatt két 812 Superfast is bekerült a hazai rendszerbe - ennek a Ferrarinak az ára 100 millió forint körül van. Emellett két 488-as is szerepel a listán, ez az olasz sportkocsi "csak" 80 milliót ér.

50 millió körüli áron vehettek meg két Aston Martin DBS-t is, valamint egy Lotus Evora is forgalomba állt hazánkban - ennek az árcédulája 30-50 millió között van.

Ilyen luxusgépekkel csapatja a módos réteg

A luxusautóknál kisebb átrendeződés történt, ugyanis tavalyhoz képest 2019 első hat hónapjában a 29 millió forintos alapáron kapható 7-es BMW lenyomta az S-Mercit, és az élre állt a listán - összesen 42 ilyen állt forgalomba idén, mialatt 2018 januárja és júniusa között csak 33. Az S-osztály egyébként minden modellverziót figyelembe véve (limuzin, coupé, cabrio, AMG) még mindig vezeti a listát - így összesen 58 került forgalomba idén. A harmadik helyezett A8-as Audi eladásai majdnem a felére csökkentek a tavalyi év hasonló időszakához képest.

A Lexsus szintén 30 millió körüli csúcsmodelljéből, az LS500H-ból kilencet vettek a magyarok, ahogyan Maybach Mercedesből is ennyi kerül forgalomba - utóbbi nagyjából 40 millió alapáron, a Lexus 5 millióval kevesebbről indul. Forgalomba állt még 4 darab Bentley Continental is, amit 40 és 120 millió forint között lehet megvenni.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Hitelből megy a rongyrázás

Az már eddig is ismert volt, hogy a magyarok nagyon rápörögtek az autólízingre, és ez a prémium márkálnál sincsen másképpen. Korábban Pais József, a Pappas Autó ügyvezetője a Pénzcentrumnak nyilatkozva elmondta, az általuk eladott Mercedesek több mint 95 százalékát valamilyen finanszírozási konstrukcióval vásárolták meg.

A Mercedes már eljutott oda, hogy nem egy olyan kuriózum, ami visszatartaná a vásárlókat. Például azzal, hogy akár a rendőrségi B-osztályok is láthatóak már az utakon, egy olyan márkává vált a Mercedes, ami ugyan még mindig egy álom, viszont már egy elérhető álom. Ez az a növekedés, ami a piacon is tapasztalható a márkánál - nem csak itt a Pappasnál, hanem az importőrök oldalán is

- jelentette ki Pais József. Egyébként a Datahouse adatai is a csillagos márka népszerűségét támasztják alá: mialatt 2017 első hat hónapjában 1620 Mercedes állt forgalomba, addig 2019 januárjától júniusig már 2160.

A szakértők is a lízingpiac további erősödésére számítanak: korábban a Pénzcentrum is beszámolt a Magyar Lízingszövetség várakozásairól. A szakemberek nagyjából 10 százalékos emelkedést jeleznek előre 2018-hoz képest. A szövetség adatai szerint tavaly összesen 694 milliárd forintra rúgott a finanszírozott összeg. Ez 13 százalékos növekedésnek felel meg az előző évihez képest, 2008 óta pedig a legnagyobb emelkedés, amit tapasztaltak.

Autót vennél, de szűkös a keret? A Pénzcentrum autóhitel-kalkulátorával megtalálhatod a legjobb finanszírozást!

Kimagaslóan teljesített az autólízing, itt 34 százalékos volt a növekedés 2018-ban. Az újautó értékesítés és finanszírozás bővült látványosan: 2018-ra 186 milliárdnyi lett a kihelyezés, ez 40 százalékos növekedés 2017-hez képest. A használt kocsik esetében is 2018-ra már majdnem 60 milliárd lett a kihelyezés, ez 17 százalékos bővülést jelent az egyel korábbi évhez képest.

NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem