Egy 2008-ban devizaalapú autóhitelt felvevő ügyfél nyert a Merkantil Bank ellen a mosonmagyaróvári bíróságon.
Egy felmérés a 2024-ben nyaralni készülő magyarok harmada külföldre megy, azon belül is elsősorban Horvátországba és Olaszországba. Apartmanok és hotelszobák árai után most megnéztük, mennyiért szállhatunk meg itáliai szállodákban all inclusive ellátással.
Egy friss reprezentatív kutatásából az derül ki, a magyarok közel harmada (30%) tervez külföldi utazást idén nyáron. A legnépszerűbb úti célok között van Horvátország (31%), Olaszország (22%), Ausztria (19%) és Görögország (15%).
Az, hogy vajon olcsóbban jöhet-e ki egy mediterrán nyaralás, mint a Balaton partján, nagy kérdés, több cikkben is foglalkoztunk már a horvát-magyar és az olasz-magyar árakkal. Korábban az itáliai apartmanok és a szállodák árairól is írtunk, most pedig megnézzük, mennyibe kerül egy all inclusive nyaralás 2 főnek egy hétre.
Az “all inclusive” egy angol kifejezés, leginkább tehát a szállodavilágban használatos, s azt jelenti, hogy „mindent tartalmaz”, azaz az árban minden benne foglaltatik. All inclusive nyaralást elsőként Egyiptomban és Tunéziában vezették be, hiszen itt számos szálloda messzebb van a nagyobb településektől, de a gyér közbiztonság, vagy az elmaradott infrastrukturális állapotok is közrejátszottak korábban. Egyszerűbb volt mindenkinek, ha a vendég egész nap inkább helyben marad, megkap mindent ott. Ma már azonban szinte minden országban elérhető ez az ellátási forma.
Az, hogy pontosan mit tartalmaz az így megvásárolt utazás, illetve azok minősége, szállodánként eltérő lehet – ennek érdemes előre utána nézni. Meg
- a szicíliai Athena Resort Hotel 2 fő egy hétre 603 705 forintot fizet az utazom.com ajánlatában. Ez az ár tartalmazza a repülőjegyet, adókat és illetékeket, a repülőtéri transzfert a hotelbe és vissza, a szállást, a teljes ellátást és a helyi magyar nyelvű asszisztenciát.
- A Rimini melletti Club Hotel Residence-be fejenként 336 990 forintért szállhatunk meg egy hétig a Travelking ajánlatában. All-inclusive ellátás két fő részére a teljes tartózkodás alatt tartalmazza a svédasztalos reggelit, ebédet, vacsorát és korlátlan italokat az étkezések alatt (víz, fehér- és vörösbor).
- A szardíniai négycsillagos Hotel Maria Rosariaban a teles ellátás egy hétre 555 862 forint/fő, a lastminute.com-on
Persze az egyik legnagyobb szállásközvetítő, a Booking oldalán is találhatunk ajánlatokat, a nem túl rossz értékelésű olasz szállodákban jellemzően 400-500 ezer forintba kerül két főnek egy hétre a szállás teljes all inclusive ellátással. Ehhez azonban mivel nem csomagban vásároljuk, még hozzá kell számolni az utazás költségét.
Hogy ezt miképp tudjuk legegyszerűbben kiszámolni, ebben a cikkben írtunk részletesen.
Hotelárak Olaszországban
A BetTravel útmutatójában 198 311 ingatlan elemzése alapján megvizsgálták a különböző típusú szálláshelyek átlagos árait Olaszországban. Eszerint
egy szállodai szoba átlagára 170,35 USD éjszakánként, azaz 61 ezer forint.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az árak azonban a csillagos számától függően változnak:
- 3 csillagos szállodák: 165,26 dollár/éjszaka, azaz 59 230 forint,
- 4 csillagos szállodák átlagára 175,10 dollár éjszakánként, azaz 62 756 forint
- 5 csillagos szállodák körülbelül 276,73 dollárt kell fizetni éjszakánként, azaz 99 181 forint.
Megéri Olaszországban nyaralni?
A gyengülő forint még a nyaralási terveket is befolyásolhatja: a nyár elején, az iskolai nyári szünet kezdetén pont nem jön jól azoknak a magyaroknak, akik az eurózónába épp kezdik foglalni a nyaralásukat. Ebbe tavaly óta már többek között nemcsak Olaszország, Görögország és Ausztria, hanem Horvátország is beletartozik. A gyenge forint a külföldi turisták pénztárcáját kímélheti itthon a nyáron, míg sok magyar ezért lesz kénytelen belföldi úti célt választani.
Itt a szezon nagy kérdése: hová és miből mennek nyaralni idén nyáron a magyarok?
Nő a magyarok reálkeresete, több az elkölthető pénzük, de nagy kérdés, hogy mindez lecsapódik-e majd a turizmusban. Habár kifejezetten jó szezonra készül az ágazat, a szezon vége még messze van. Most futó turisztikai kérdőívünkben az utazási szokásaikról kérdezzük az olvasóinkat: mennek-e nyaralni idén, ha igen, hová és mennyi pénzt szánnak rá. Ha van 5 perced, és segítenéd a munkánkat, töltsd ki a Pénzcentrum Nagy Utazáskutatását. Köszönjük!
Te mit gondolsz a saját márkás termékekről?
A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







