Meglepő hatást gyakorolt a regisztrációs adó a használtautó-piacra, az árak csökkenését a piaci szereplők más-más tényezőknek tudják be. A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége szerint a belső konkurenciaharc törte le az árakat, míg a Magyar Gépjárműkereskedők Országos Egyesülte szerint a regadó által lehetővé tett koros autók behozatala nyomta le az átlagárat - írja a Magyar Nemzet.
A statisztikai hivatal által közzétett árzuhanás valóban érezhető a használt autók piacán: míg korábban a viszonylag szabad import tartotta alacsonyan az árakat, addig most a kemény konkurenciaharc tölti be ezt a szerepet.
A KSH adatai szerint februárban a hazai újautó-átlagár év/év alapon 5,4%-os emelkedést mutatott, miközben a használt autók egyetlen év alatt 12,6%-kal értékelődtek le átlagosan. Az adatsorokat szemlélve elmondható, hogy az új személyautók átlagára is az inflációtól elmaradó ütemben nőtt az elmúlt 4 év során, sőt olyan évek is voltak, amikor az átlagár csökkent.
Nem szabad persze megfeledkezni arról, hogy a használtautókra vonatkozó KSH adatok azért is mutathatnak árcsökkenést, mert az értékesítés összetétele is megváltozott: az idősebb autók nagyobb arányban cseréltek gazdát az értéküket jobban tartó fiatalabb járműveknél. Mindez persze várható is volt, hiszen a regisztrációs adóról szóló törvény a 10 évnél idősebb kocsik forgalmának kedvez.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.








