A gépjárműveket jövőre súly helyett teljesítmény alapján adóztatják, többletforráshoz juttatva ezzel az önkormányzatokat. Az idei mintegy ötvenötmilliárd forintos bevételt tízmilliárddal fejelik meg - az autósok, motorosok rovására.
A gépjárműveket jövőre súly helyett teljesítmény alapján adóztatják, többletforráshoz juttatva ezzel az önkormányzatokat. Az idei mintegy ötvenötmilliárd forintos bevételt tízmilliárddal fejelik meg - az autósok, motorosok rovására - írja a Magyar Hírlap.
Pénteken búcsúzott hivatalosan a gépjárművekre kivetett súlyadó, legalábbis ekkor járt le az idei második részlet befizetési határideje. A gépjárműadó szabályai 2007 januárjától átalakulnak, a jelenlegi, súly alapján fizetendő adót felváltja a teljesítmény alapú adózás. Ez azt jelenti, hogy január 1-jétől kilowattonként háromszáz forintot kell majd fizetni. A szabályozás differenciálja az adó mértékét a jármű kora szerint. A háromszáz forintos adómérték a jármű négyéves koráig érvényes, ez után fokozatosan csökken: négyévente hatvan-negyven forinttal. A 16 évesnél idősebb járművekre egységes adó vonatkozik, ez százhúsz forintot jelent kilowattonként.
Ez praktikusan azt jelenti, hogy jövőre sokkal többe kerül majd bivalyerős motorokat fenntartani. A nagy teljesítményű sportmotoroknál hatalmas különbséget okoz majd a változás. Most ezeknek a motoroknak jellemzően néhány ezer forint a súlyadójuk. Jövőre viszont szélsőséges esetben akár a tíz-tizenötszöröse is lehet a teljesítmény alapján kivetett adó mértéke.
Noha egy alsó középkategóriás autó súlyadója jelenleg nem éri el az évi tízezer forintot, az önkormányzatoknak ez az adónem a második legfontosabb bevételi forrásává vált, csak az idén mintegy 54-55 milliárd forint kerül ily módon a helyhatóságokhoz.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








