3 °C Budapest

"e-" : A jövő bankja - Hol tartunk most?

Pénzcentrum
2005. augusztus 31. 08:10

A bankok és ügyfeleik közös törekvése, hogy egyre kevesebbszer kelljen meglátogatni a bakfiókokat ügyeink intézéséhez, az alternatív módok ugyanis nagyságrendileg alacsonyabb költségekkel kivitelezhetők, mely az ügyfelek számára is kedvezményeket biztosíthat. Lássuk hol tart hazánkban az e-banking, milyen lehetőségek állnak az ügyfelek előtt! A legegyszerűbb, illetve

A bankok és ügyfeleik közös törekvése, hogy egyre kevesebbszer kelljen meglátogatni a bakfiókokat ügyeink intézéséhez, az alternatív módok ugyanis nagyságrendileg alacsonyabb költségekkel kivitelezhetők, mely az ügyfelek számára is kedvezményeket biztosíthat. Lássuk hol tart hazánkban az e-banking, milyen lehetőségek állnak az ügyfelek előtt!



A legegyszerűbb, illetve legelterjedtebb módja a távolsági ügyintézésnek a hagyományos telefonhívás. A telebank szolgáltatások köre egyre bővül, ma már számos banknál nem okoz problémát, ha egyenlegünk lekérdezése mellett tranzakciókat is szeretnénk végrehajtani. Nem jelent kivitelezhetetlen feladatot a megadott limitek módosítása, az állandó és eseti átutalások lebonyolítása.

Számtalan felhasználóval előfordulhat, hogy a banki weboldalak sűrűjében nem talál rá a számára megfelelő termékre, szolgáltatásra, a böngészéstől azonban a rengeteg fantázianévvel ellátott termék mellett hamar elmehet a kedve, a telefonos szolgáltatás azonban megfelelően kategorizált menürendszerével segíti az eligazodást, ha pedig ez sem nyeri el tetszésünket, az ügyintéző leszűkítheti a számunkra releváns termékek körét.

Mielőtt beleéljük magunkat, nem árt tisztában lenni azzal, hogy hol mit lehet, a felsorolt szolgáltatások ugyanis korántsem elérhetők minden banknál.


A szolgáltatás maga mindenhol díjmentes (különböző tranzakciók esetében természetesen számolhatunk jutalékkal), a legtöbb bank 24 órában ügyfelei rendelkezésére áll ezen az úton, a hívás díja bankonként eltérő lehet.



A wap szolgáltatást nyújtó bankok köre korántsem olyan széles, mint az előző skála. A szolgáltatások palettáját aligha ebben a szegmensben lehet a legjobban kiszélesíteni, néha mégis kifejezetten hasznos a lehetőségek ismerete.

A wap segítségével egyes bankoknál tájékozódhatunk arról, hogy közelünkben hol találhatók a legközelebbi "saját ATM-ek" és bankfiókok, valamint értesülhetünk a legfrissebb banki hírekről, a kondíciók változásáról.

Internet hiányában hasznos lehet a lekérdezések funkciója, melyek használatával tájékozódhatunk számlaegyenlegünkről, forgalmunkról és a különböző érvényben lévő limitekről.

A CIB és az OTP esetében tranzakciókat is bonyolíthatunk a wapon, ahogy azt a következő táblázat is mutatja.


A wap szolgáltatás díjköteles, a Raiffeisen 100 Ft-ot számláz sikeres lekérdezésenként, az OTP-nél 90-240 Ft között mozog a havidíj.

A wap mellett, talán legelterjedtebb szolgáltatás az SMS értesítések használata az ügyintézésben. A legtöbb banknál tranzakciókat nem végezhetünk ezen az úton, a Budapest Bank és az ÁÉB azonban lehetőséget biztosít a kártya felfüggesztésére és a limitek módosítására.



Az Internet penetráció bővülésével napjainkban egyre többen használják ki az internet-banking által kínált lehetőségeket, amint arról többször beszámoltunk.
Nincs megállás: lendületben az online banking

A szolgáltatások köre igen széles, ez azonban korántsem jelenti, hogy minden banknál mindent lehet. A i-banking természetesen a legtöbb pénzintézetnél díjköteles, akad azonban üdítő kivétel.

Klikk a képre!
Klikk a képre!


Korábban igyekeztünk egy konkrét kisvállalati eset alapján összehasonlítani a banki ajánlatokat, szigorúan a pénzügyi oldalra koncentrálva, a minőség dimenziója ugyanis meglehetősen nehezen mérhető:
Internet-banking versengés - Ki a befutó?
Az internet-penetráció növekedése és a felhasználók érdeklődése mindenképpen az internet-banking előretörését vetíti előre, ahogy azt a számok is mutatják negyedévről-negyedévre.
Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. január 31. kedd
Marcella
5. hét
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?