A magyar városlakók túlnyomó többsége további óvintézkedéseket sürget az extrém csapadékcsúcsok és a villámárvizek ellen.
Meseország mindenkié címmel jelent meg egy nagy port kavaró mesekönyv a Labrisz gondozásában. A kiadványt Dúró Dóra országgyűlési képviselő a múlt héten bedarálta, majd azonnal a sikerlisták élére ugrott.
"Ha nincs ez a felhajtás, lehet, észre sem vesszük és sose rendeljük meg. Így azonban..." - százával, ezrével ömlenek az ehhez hasonló kommentek egy olyan könyv kapcsán, ami gyerekekről szól, gyerekeknek, kicsit azonban talán másképp, mint megszokhattuk, jól bizonyítja azonban, hogy a negatív reklám gyakran sokkal hatásosabb, mint a célzott marketing.
Napok óta egy gyerekkönyvtől hangos a közösségi média, pontosabban a körülötte kialakult indulatoktól. Még a múlt héten egy országgyűlési képviselőnél, Dúró Dóránál annyira kiverte a biztosítékot a Meseország mindenkié című gyermekkönyv, hogy nyilvánosan iratmegsemmisítette a kiadványt, amiről addig gyakorlatilag a mainstrem médiában hallani sem lehetett. "A kötetben tizenhét kortárs szerző friss meseátiratai szerepelnek modern környezetben, kisebbségi és hátrányos helyzetű hősökkel. A szerzők között vannak népszerű és kevésbé ismert írók is. A mesék azokat is megszólítják, akik nehezebben találják a helyüket a világban. Megerősítenek abban, hogy bár nem vagyunk egyformák és különböző utakat járunk be, de ha megérkezünk, a kapu mindannyiunk előtt nyitva áll" - olvasható a szinapszisban.
A könyvzúzásnak aztán hamar híre ment, rengetegen megosztották a videót, saját üzeneteikkel, kommentárjaikkal kiegészítve.
És persze nem csak képeket osztogattak az emberek a közösségi oldalakon, de cselekedtek, azaz vásároltak is. Az országgyűlési képviselő tette tehát rengeteg szülőnek, nagyszülőnek és leendő szülőnek keltette fel az érdeklődését, olyannyira, hogy el is kapkodták a mesekönyvet, mely ezután rekordsebeséggel ugrott a sikerlisták élére. Jelenleg a Book24 oldalán a legnépszerűbb kiadvány, csak előrendelést lehet leadni rá, a Líra sikerlistájánakpedig a 6. helyén áll. A Massolit könyvsbolt azt közölte a Facebook oldalán, hogy a zúzás után két nappal elfogyott az összes példány, után kellett rendelniük.
De mit is utálunk?
A képviselőasszony Instagram oldalán már nem érhető el a videó, melyben megsemmisítette a könyvet, de ránk marad hagyatékokból tudjuk, hogy a "homoszxuális propagandától" félti a gyermekeinket. Érdemes azonban tudni, hogy a mesekönyvnek nagyjából csak az egyötöde LBTQ tematikájú, a többi történet pedig az örökbefogadással, a sokféle családi modellel, fogyatékkal élő gyerekekkel foglalkozik, de szó van benne elvált szülők gyermekéről, fogyatékossággal élőről, egyedülálló szülő gyermekéről, mélyszegénységből, bántalmazó családból érkező és örökbefogadott gyerekről. Ők azok, akik valamilyen stigmatizált vagy kisebbségi csoporthoz tartoznak.
Negatív reklám: óriásit robban a zúzósbomba
A könyv körüli zűrzavar csodálatosan leképezi a másággal és annak elfogadásával kapcsolatos társadalmi viszonyokat, ám legalább ennyire érdekes, hogy valójában mi is történt ezzel a termékkel a hazai piacon?
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Gyakran találkozhatunk azzal a trükkel, mikor tudatosan olyan formát választanak a reklámozásnak, ami valamilyen negatív felhanggal jelentkezik. Ha a Meseország esete nem is a negatív reklám tipikus példája (hiszen nem történt "baki": nem csalta el a főkönyvelő a cég bevételét, nem hamisítottak emissziós eredményeket, sőt, még csak a kövér nőket sem döngölték a földbe), mégis óriásit robbant egy alapvetően lejárató szándékú cselekedet. Itt azonban nem a kiadó, nem a pr ügynökség választotta a formát, ekkora érdeklődésre azonban talán álmaikban sem számítottak.
A Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülése megdöbbenve értesült róla, hogy a Magyar Országgyűlés egy képviselője nyilvánosan megsemmisített egy könyvet - pusztán azért, mert nem értett egyet annak tartalmával. Minden könyv kritizálható, ezt egy politikus a legszélesebb nyilvánosság előtt bármikor megteheti. A politikai célú könyvrombolás azonban Magyarország és Európa legszégyenletesebb történelmi emlékei közé tartozik. Nem egyszerű véleménynyilvánítás, hanem közösségvállalás a náci könyvégetők és a kommunista könyvzúzdák örökségével. El a kezekkel a könyvektől! Mint ahogy azt a történelem már számos esetben bizonyította, a negatív reklám az esetek többségében növeli a termékeladást, bevételt hoz és nem veszteséget.
Egy könyv megsemmisítése pedig pláne érzékeny téma nem csak ezen a vidéken, de az egész világon, hiszen valamiféle elnyomás tudata, képzete, emléke kapcsolódik hozzá.
(Címlapkép: MTI/Komka Péter)
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önkénteseket keresnek az utcai sportok budapesti olimpiai fesztiváljára
- Sokkoló videón, ahogy a maláj légierő helikopterei a levegőben ütköznek
- Kőbányán is vége az ellenzéki egységnek – a Momentum külön indul
- Ilyen ellenőrzésekre számíthatnak a labdarúgó Európa-bajnokságra utazók
- Korrupcióval gyanúsítják az ukrán mezőgazdasági minisztert
- Gigantikus ukrajnai fegyverszállítási bejelentésre készül a brit kormányfő