A kutatók közösségi bejegyzésekből is azonosítottak albínó siklókat – egy fotó akár tudományos felfedezést is érhet.
Nem áll meg a szegényedés, még több magyar kerülhet a tönk szélére: sokan így veszik fel a kesztyűt
A mindennapi élet nehézségeire rugalmassággal, élethosszig tartó tanulással, valamint az aktívan töltött évek számának növelésével reagálnak a magyarok az NN Longevity kutatása szerint. Bár ezek a túlélési ösztönök működnek, a kihívások súlyos nyomot hagynak mentális egészségünkön stressz, kiégés és szorongás formájában.
A magyarok élen járnak a hosszú élet iránti vágyakozásban, ugyanakkor az erre való felkészültség terén komoly kihívásokkal küzdenek – derül ki az NN 11 országra, köztük Magyarországra is kiterjedő „Longevity” kutatásából. A felmérés szerint a magyarok 44%-a vágyik hosszú életre – ezzel az eredménnyel a spanyolokkal, románokkal és görögökkel együtt a sor elején vagyunk –, ám az ezzel járó kihívásokra a megkérdezettek alig 38%-a érzi magát felkészültnek. Ebben a tekintetében Japánt és Törökországot megelőzve hátulról a harmadik helyen állunk.
A hosszú életre való felkészültséget az emberek elsősorban olyan tényezőkben mérik, mint a jóllét, az egészség, és az anyagi biztonság. Tíz fokozatú skálán átlagosan 5,5 pontig elégedettek a magyarok a saját életükkel, míg a 11 ország átlaga 6-os. A nehézségekkel, kihívásokkal teli élet egyfajta rugalmasságot igényel, a magyarok pedig abszolút felveszik ebben a versenyt a többi nációval. A válaszadók 73%-a számol azzal, hogy az élet tele van változással és – ami legalább ennyire fontos – ettől többnyire nem is ódzkodunk.
A legtöbben nem is tétlenkednek, hanem igyekeznek felkészülni ezekre a változásokra az élethosszig tartó tanulással, és a készségeik fejlesztésével.
A megkérdezettek 85%-a tartja magát kíváncsinak és szívesen tanul új dolgokat, 76% gondolja úgy, hogy évről évre több ismeretre tesz szert. Az e téren jellemző céltudatossággal a többség (59%) az elmúlt három évben aktívan fektetett be szakmai fejlesztésébe. Sőt, nagyobb azok aránya, akik a hagyományos tanulás-munka-nyugdíj formula helyett nyitottak egy alternatív, többlépcsős életmódra. Ennek lényege, hogy a jelenleg várható 20 évnyi nyugdíjas időszak terhére kitoljuk az aktív időszakot, és nagyobb szüneteket iktatunk be a karrierünk során. A felmérés szerint a magyarok 39%-a nyitott erre a többlépcsős életmódra, míg 34% a hagyományos modell mellett elkötelezett. A nemzetközi átlag ennek épp fordítottja (35% a 39%-kal szemben).
Stressz, szorongás és pénzügyi nehézségek
Míg rugalmasság tekintetében jól állunk, mentális jóllét terén akadnak gondok. A válaszadók közel fele (48%) tapasztal magasfokú stresszt alkalmanként vagy gyakrabban. 13%-uk számolt be szorongásról, 5,4% pedig már hiányzott a munkából kiégés vagy depresszió miatt a felmérést megelőző négy hétben. A magas stressz-szint nem is meglepő, ha a magyarok anyagi helyzetére is vetünk egy pillantást: a felmérésben résztvevők harmada tartja küzdelmesnek a megélhetést, 18%-nak volt már szüksége baráti vagy családi anyagi segítségre, 59% pedig úgy érzi, az elmúlt egy évben romlott pénzügyi helyzete.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A jelenlegi bizonytalan körülmények között a stabilitás visszaszerzése a legfontosabb célja az embereknek tapasztalataink szerint. Ebben jelenleg két fő trendet látunk: az euróalapú megtakarítási termékeket és az egészségük védelmét szolgáló megoldásokat keresik leginkább az ügyfelek
– hívta fel a figyelmet Holló Bence, az NN Biztosító elnök-vezérigazgatója.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








