12 °C Budapest

Ön elégedett a biztosítójával?

Pénzcentrum
2006. május 10. 16:15

A Generali-Providencia Zrt. 2003-ben készíttetett először átfogó ügyfél-elégedettségi kutatást a biztosító és konkurenseinek megítéléséről. Akkor a menedzsment úgy határozott, hogy a piaccal való valamennyi érintkezési felületen időről időre mérni kívánják ügyfeleik véleményét. A Cognative Piac- és Közvéleménykutató Kft. által készített legutóbbi, 2005 végén végzett kutatás eredménye az elmúlt napokban vált ismertté.

A kutatásból kiderül, hogy a magyarországi nagy biztosítóknál az ügyfél-megtartó képesség és az ügyfelek a biztosítók szolgáltatásaival szembeni elégedettsége az előző időszakhoz képest jelentősen javult. A kutatás alapján a Generali-Providencia Zrt. ügyfeleinek 40%-a elkötelezett a társaság iránt.

A biztosítók ügyfelei a piacon működő társaságok által nyújtott szolgáltatások egyes dimenzióit átlagosra értékelték. A kutatás adatai szerint a szolgáltatás dimenziók közül a kárkifizetés, a kárrendezés, valamint a telefonos ügyfélszolgálat minősége a legfontosabb. Papp-Váry Borbála, a Generali kommunikációs vezetője a kutatás alapján kiemelte, hogy épp a megbízhatóság és a szolgáltatások magas színvonala lehet az alapja a Generali-Providencia ügyfélmegtartó-képességének.

Ehhez kapcsolódik, hogy a Generali ügyfelei a biztosítási üzletkötők szakmai tájékoztatásával és megbízhatóságával elégedettebbek, mint a konkurensek biztosítottjai. A megkérdezettek külön kiemelték, hogy Generali partnerként kezeli ügyfeleit a kárrendezés során. Ezen belül a Generali ügyfelei a személyes ügyfélszolgálat teljesítményével különösen elégedettek, amely Papp-Váry szerint megerősíti a Generali arra vonatkozó elkötelezettségét, hogy az összes ügyfélkapcsolati csatorna mellett fenntartsa és továbbfejlessze országos lefedettségű személyes ügyfélszolgálati hálózatát.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A megkérdezettek a Generali call centerén keresztül bejelentkező ügyintézők szakmai felkészültségét (csakúgy, mint a személyes ügyfélszolgálat esetén) átlag felettinek ítélték, bár a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül ügyintézés gyorsaságáról elhangzott több elmarasztaló vélemény is. Az összes megkérdezett válaszaiból az is kiderült, hogy az ígért biztosítási szolgáltatás jobb arányban áll a fizetett díjakkal a Generali-Providencia Zrt-nél, mint saját ügyfeleik megítélésében a versenytársaknál. A megkérdezettek véleménye szerint a Generali a versenytársaihoz képest az ügyfelek igényeinek jobban megfelelő biztosítást nyújt, jobban törekszik az újításokra.

A kutatás rámutat arra, hogy a nagy biztosítók 2003-hoz képest ügyfél-központúbbá váltak: a károk rendezésének időtartama kedvezőbbé vált, valamint az ügyfélszolgálatok munkatársai is rövidebb időn belül intézik el az ügyeket. Emellett viszont a biztosítási feltételek megfogalmazása bonyolultabb és kevésbé érthetőbb lett. Ezen a területen a piaci szereplők teljesítménye csupán átlagos.

PC BLOGGER & PODCASTER
Holdblog  |  2024. április 20. 06:03
A Bitcoin talán egyetlen nagy, saját sztorija, és a kriptovilág egyik legfontosabb eseménye játszódo...
MEDIA1  |  2024. április 19. 16:26
Megvan, mennyibe kerül majd az HBO Maxot, a discovery+ szolgáltatást és az Eurosportot egyesítő stre...
ChikansPlanet  |  2024. április 19. 12:49
A tornádók minden évben hatalmas pusztításokat végeznek szerte a világon, a tudósok pedig aggódva fi...
Kiszámoló  |  2024. április 19. 10:08
Tavaly már mindenki temette Kínát és az új Japánnak hívták. Japán a második világháború után hatalma...
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 20. szombat
Tivadar
16. hét
Április 20.
Cirkuszok világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm