Szerzetesenként havi mintegy 400 ezer forintnyi költséget spórolnak meg a bakonybéli bencések külsős, piaci szereplők igénybe vétele helyett.
Mégis összeül a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fóruma, többek között azért, hogy tárgyaljanak a minimálbérek évközi emeléséről - tudta meg a Pénzcentrum. Arról nincsenek információk, hogy a munkavállalói érdekképviseletek milyen kéréseket fogalmaznak meg, és a munkáltatók álláspontja sem ismert még. Korábban Varga Mihály azt mondta, a kormánynak nincs előirányzata évközi miniálbér-emelésre, de ha a munkáltatók és a dolgozók megállapodnak, akkor nem állnak az útjába.
Összehívták a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumát (VKF), az egyeztetésen várhatóan a minimálbér esetleges évközi emelése is téma lesz - tudta meg a Pénzcentrum az ügyben érintett forrásoktól. Arról egyelőre nincsenek információk, hogy a dolgozói érdekképviseletek és a munkáltatói szervezetek milyen kérésekkel, ajánlatokkal ülnek le az asztalhoz.
Az évközi béremelés kérdése a magas infláció és a csökkenő reálbérek miatt már májusban is felmerült, akkor Varga Mihály pénzügyminiszter arról beszélt, hogy a kormánynak jelenleg nincs előirányzata a minimálbér emeléséről, azonban ha a munkáltatói és a munkavállalói oldalak megegyeznek erről, a kormány támogatja mind a minimálbér, mind a bérminimum emelését.
Korábban Zlati Róbert, a Magyar Szakszervezeti Szövetség elnöke pedig kifejtette, a bérmegállapodás szerint nemcsak az inflációs adatokat kell figyelni, hanem azt is, hogyan alakul a bruttó hazai termék. Ő automatizmusra számít, azaz arra, hogy sor kerül a minimálbér és a szakmunkás bérminimum megemelésére. Amennyiben ez mégsem lesz magától értetődő, akkor a felek leülnek tárgyalni - mondta bő három hete.
Viszont várhatóan nem lesz egyszerű dűlőre jutni a dolgozói érdekvédőknek a munkáltatókkal. Palkovics Imre, a Munkástanácsok Országos Szövetségének elnöke június elején ugyanis kijelentette:
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Nagyon kicsi az esélye annak, hogy még idén újra emelkedjen a minimálbérek összege, ilyen kitétel nincs a bérmegállapodásban a munkáltatóknak sem állna érdekében a lépés.
Címlapkép: Czeglédi Zsolt, MTI/MTVA
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








