Az MBH Bank közölte, hogy informatikai rendszereik korszerűsítése érdekében 2025. december 31. 22:00-tól 2026. január 04. 20:00 óráig egybefüggő bankszünnapot tartanak.
Szívhatja a fogát több tízezer magyar adós: rosszul hitték, hogy a fix kamattal járnak jobban?
Azok az adósok, akik a biztonságosabb, de drágább, hosszabb időre kamatfixált hiteleket vettek fel, most a kamatstop miatt rosszabbul járhatnak - írja a Népszava. Azért dönt valaki a fix mellett és hajlandó többet fizetni a kezdetektől, hogy elkerülje a kiszámíthatatlan kamatemelkedést, szemben az alacsonyabb, kevésbé biztonságos változó kamattal - ezen torzít most a kamatstop.
A hosszabb távra rögzített kamatú, de most éppen kamatfordulóhoz érkező hitelekre ráadásul nem vonatkozik a kamatstop, így e hitelek törlesztőrészletei a következő öt évre jelentősen megugranak - hívta fel a figyelmet a lap. Idén az MNB adatai alapján 28 647, ötéves kamatperiódusú hitel árazódik át, de ebből csupán az a 4229 kölcsön élvezheti a kamatstop előnyeit. A többi, éven túli kamatfixálású hitelere a rendelet meghosszabbítása után sem vonatkozik a kamatstop, hiába van az idén ezeknek is a kamatfordulója – erősítette meg a jegybank.
Így azok az adósok, akiknek a törlesztőrészlete a biztonság áraként eddig is magasabb volt, most a megugrott kamatszinten rögzíthetik hiteleik kamatlábát újabb öt évre. Szemben azokkal az adósokkal, akik az induláskor olcsóbb, de kiszámíthatatlanabb, változó kamatozású hitelt vettek fel: ők kihasználhatják az év végéig a kamatstop által mesterségesen fenntartott kamatelőnyt, azaz az alacsonyabb törlesztőrészleteket.
A jegybank adataból az is kiderül: eddig összességében 160 235 jelzáloghitelt vettek fel 5 éves kamatperiódussal. Tehát ha jövőre is maradna a kamatstop, akkor jelen állás szerint további hitelesek néznek majd szembe ezzel az egyenlőtlenséggel. A Bankmonitor szerint ez duplán rossz üzenet a biztonságosabb, de kezdetben drágább hitelt választók számára: nem érte meg bevállalni a magasabb kamatot a biztonságért. Ráadásul a kiszámíthatóbb hiteleket nem is védik meg az esetleges kamatemeléstől, pedig ezek a kölcsönök is drágulhatnak a fixált időszak lejáratakor.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kamatstop bevezetésekor mintegy 30 milliárd forintos költséggel számolhattak a bankok, az év végig kitolt intézkedés számlája már meghaladja majd a 100 milliárd forintot is.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








