14 °C Budapest

Kártyán nyert pénzek: nem kérünk belőlük?

2010. június 29. 05:21

Nem keressük a kedvezményeket? Úgy tűnik, a magyarokat nem könnyű lázba hozni a különböző, bankkártyához kapcsolt kedvezményekkel: hazánkban az úgynevezett co-branded, vagyis a kereskedőkkel együtt kibocsátott bankkártyák száma évről évre csökken. Ennek több oka is lehet, többek között az is, hogy az itthoni kereskedők nem mindig nyújtanak érdemi kedvezményeket a kártyahasználóknak.

Tavaly év végén összesen alig több mint 782 ezer co-branded, illetve affinity kártya volt hazánkban forgalomban, melynek több mint 87 százaléka MasterCard típusú volt. 2007. év végén ugyanilyen kártyából még több mint 1 milliót használtunk, vagyis két év alatt 267 ezerrel csökkent a számuk. Az AMEX típusú kártyák teljesen eltűntek a piacról, saját logósból pedig összesen egy darab volt forgalomban 2009. év végén.


A co-branded, vagy más néven, társmárkás, ikermárkás kártyák már a kilencvenes évek végén megjelentek itthon, 2006-ig darabszámuk dinamikusan nőtt, azonban az összes bankkártyán belüli 10 százalékos részarányt nem tudta jelentősen átlépni.

A szélesebb körű használat terjedése ellen hat többek között az is, hogy a partnercégek nem mindig tesznek valós programot, vagy kedvezményt a kártya mögé, holott az ügyfeleknek két dolog fontos: az egyik, hogy milyen név szerepel a kártyán, a másik pedig a kedvezmények, amiket biztosítani tudnak.

A co-branded kártyák lényege, hogy a bankok nem egyedül, hanem egy kereskedővel közösen bocsátanak ki bankkártyát, amelyhez mindkét partner további, járulékos szolgáltatásokat nyújt a programhoz csatlakozó ügyfelek számára. Ezek a kártyák nem azonosak az úgynevezett kereskedői kártyákkal, amelyeket kereskedő (pl. egy áruházlánc, üzemanyag-társaság) bocsát ki, és kizárólag a kibocsátó kereskedő üzleteiben használhatók, ezek valójában nem is bankkártyák, hiszen kibocsátásukban nem vesz részt pénzintézet.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A bankok számára a bankkártyák, azon belül is főként a hitelkártyák szélesebb körű elterjesztésében komoly segítséget jelenthetnek a kereskedelmi partnerek, akikkel együttműködve, közösen dobnak piacra bankkártyákat, gyakran ezáltal az értékesítési csatornát is kiszélesítve, hiszen így nem csak adott bank fiókjában, de a partnercégnél is beszerezhető a kártya.

Valódi-e a kedvezmény?

NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2024. április 25. 11:54
A Médiatanács szerint megsértette a médiatörvényt a Trendmania című műsor.
Kiszámoló  |  2024. április 25. 11:20
Akárhányszor előjön az adózás, egykulcsos-többkulcsos adózás kérdése, úgy tűnik, hogy három emberből...
MNB Intézet  |  2024. április 25. 11:11
Ha valaki lopásra adja a fejét, akkor közgazdaságilag racionális döntés biciklikre specializálódni....
Holdblog  |  2024. április 25. 06:51
Soft landing, azaz puha landolás. A végső kimenetel, amiben a 2021 végi, első poszt-Covid inflációs...
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm