A francia Groupama Csoport megvásárolta a román BT Asigurari biztosítótársaságot a Banca Transilvaniától. A BT Asigurai 2006-ban 60 millió eurós díjbevételt ért el, a piaci részesedése 4%. Ezzel az eredménnyel a társaság a nem-életbiztosítási ágazatban kilencedik, az életbiztosításiban pedig a tizenkettedik biztosító Romániában. A Groupama stratégiai fejlesztési terveivel összhangban a romániai akvizíció célja, hogy a francia biztosító vezető piaci szereplőjévé emelkedjen a pán-európai biztosítótársaságok között.
A 21 millió lakosú Románia az erős gazdasági növekedésnek és a biztosítási termékek alacsony penetrációjának köszönhetően kiemelkedő lehetőségeket nyújt a szektor számára, mely 2006-ban mindössze 1,7%-át képviselte a nemzeti GDP-nek (ebből 0,3% az életbiztosítások aránya), egy főre eső 75 eurós díjbevétellel.
2007 első félévében a BT Asigurari közel 40 millió eurós bevételt könyvelhetett el, ami 40%-kal több, mint amennyit a tavalyi év azonos időszakában realizáltak. 2004 és 2006 között a cég 162%-os növekedést ért el, miközben ebben a periódusban a teljes piac növekedése csak 54%-os volt. A BT Asigurari Románia második legnagyobb disztribúciós hálózatával rendelkezik, országszerte több mint 270 képviselete és fiókja van, és a hálózat dinamikusan növekszik tovább.
A Groupama Csoport Közép-Európában eddig csak Magyarországon volt jelen a Groupama Biztosító Zrt.-vel, amely főként a gépjármű-biztosítás, lakásbiztosítás és életbiztosítás területén működik aktívan. A romániai akvizíció a francia anyacég stratégiai fejlesztési tervével összhangban történt: a biztosító további felvásárlási lehetőségeket keres Közép-, Kelet- és Dél-Európában. A romániai tranzakció részeként a Groupama egy exkluzív bankbiztosítási megállapodást is kötött nem-életbiztosítási termékekre Románia ötödik legnagyobb bankjával, a Banca Transilvaniával.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- A pénzügyminiszter 12 pontja felrobbanthatja a német kormánykoalíciót
- Bevásárlókocsit hagytak a síneken, akár nagyobb tragédia is történhetett volna
- Nagyon ugrik a közönség bizonyos közszereplők és hírességek nevére - felmérés
- Kevesebb pénzt kap Szlovákia az Ukrajnának nyújtott korábbi katonai segítségért
- Deportálhatják azokat az ukránokat, akik nem veszik fel az orosz állampolgárságot
- Bolsonaro utcai politizálásba kezdett - Elon Muskot is védi