Megjelent a Magyar Közlönyben a munkavédelmi szabályok jelentős szigorítása, amely az uniós előírások átvételével erősíti az egészségvédelmet.
Rémisztő, ami kiderült a magyarok kedvenc italáról: így mérgezik vele magukat sokan naponta
Egy új tanulmány szerint a legtöbb irodai kávéfőző olyan anyagokat tartalmaz, amelyek megemelhetik a koleszterinszintet, ami aggodalomra adhat okot a rendszeres kávéfogyasztók számára - számolt be róla a getsurrey.co.uk.
Az Uppsala Egyetem svéd kutatói 14 irodai kávéfőző gépet vizsgáltak meg, és azt találták, hogy ezek a berendezések magasabb koncentrációban tartalmaznak koleszterinszint-emelő anyagokat, mint a hagyományos csepegtetős kávéfőzők.
David Iggman, a kutatás vezetője elmondta: "Tekintettel arra, hogy mennyi kávét fogyasztanak a svéd munkahelyeken, képet akartunk kapni az ilyen típusú gépekből származó kávé koleszterinszint-emelő anyagainak tartalmáról. A vizsgálat során megállapítottuk, hogy ezekben a gépekben sokkal magasabb ezeknek az anyagoknak a szintje, mint a hagyományos csepegtetős kávéfőzőkben."
A kutatók öt különböző kávémárkát használtak a vizsgálathoz. Az eredmények szerint jelentős különbségek mutatkoztak a gépek között a cafestol és kahweol nevű diterpének szintjében, amelyek a koleszterinszint emelkedéséért felelősek.
A legmagasabb koncentrációt a főzőgépekben találták, amelyek a legelterjedtebbek az irodákban. A forralt kávé és néhány eszpresszó szintén magas szintet mutatott ezekből az anyagokból.
A legtöbb kávéminta olyan szintű diterpéneket tartalmazott, amelyek befolyásolhatják a fogyasztók LDL-koleszterinszintjét és jövőbeli szív- és érrendszeri betegségek kockázatát
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- magyarázta Iggman. Hozzátette, hogy a sok kávét fogyasztók számára egyértelműen a csepegtetős vagy más jól szűrt kávé a jobb választás.
A British Heart Foundation szerint a mérsékelt tea- vagy kávéfogyasztás (napi 4-5 csésze) a legtöbb ember számára nem jelent problémát, és a kutatások szerint ez a mennyiségű koffeinbevitel nem károsítja a szívegészséget és nem befolyásolja a koleszterinszintet.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








