Azahriah szerint nem a siker hajszolásának, hanem a zene iránti szeretetnek és a kísérletezési vágynak kellene az alkotás fő motivációjának lennie.
Óriási fájdalomtól szenved több ezer magyar gyermek: ezek a tünetek, nagyon oda kell figyelni
Minden negyedik gyermeket rendszeresen kínozza a fejfájás egy új hazai kutatás eredményei szerint. A fiatalok fejfájását gyakran nem veszik olyan komolyan, mint a felnőttekét, pedig hosszú távon jelentősen ronthatja a gyerekek életminőségét. Ezért fontos, hogy a szülők figyeljék a tüneteket és ne hagyják figyelmen kívül a problémát.
A gyermekeknél az egyik leggyakoribb fájdalomtípus a fejfájás2, a fiatalok 25 százalékának rendszeresen fáj a feje, 35 százaléknak évente néhány alkalommal, 33 százaléknak pedig ritkábban. A kutatásból kiderült, hogy a diákok 27 százalékának kellett már otthon maradnia iskolaidőben a fejfájás miatt. A fiatalabb, 20-29-es korosztály 35 százaléka jelölte, hogy gyermeke már többször is kimaradt valamilyen elfoglaltságból a fejfájás miatt.
Az online oktatás hatását eltérően ítélték meg a nők és a férfiak, míg az anyukák 12 százaléka tapasztalta, hogy gyermeke gyakrabban számol be fejfájásról az otthontanulástól, addig az apukáknak csak 6 százaléka észlelte ugyanezt. A felnőttekhez hasonlóan a gyerekek is fáradtak, ingerlékenyek lehetnek, amikor fáj a fejük, emiatt gyengül a motivációjuk és a koncentrációs képességük, ez pedig akár a tanulmányi eredményekre is kihathat. Ezt sajnos a válaszadók 18 százaléka már megtapasztalta. Kifejezetten fejfájás miatt szintén 18 százaléknak kellett már gyermekorvoshoz fordulni.
Ha gyermekük fejfájásról számol be, a diplomások kevésbé aggódnak, mint az alacsonyabb iskolai végzettségűek. Míg a 8 általános iskolai osztályt végzettek 75 százaléka és a szakmunkást elvégzők 58 százaléka azt válaszolta, hogy nagyon komolyan veszi gyermeke fejfájását, az érettségizetteknek 36, a diplomásoknak 28 százaléka jelölte meg ugyanezt.
Természetesen a diplomával vagy érettségivel rendelkezők sem bagatellizálják el a problémát, előbbiek 11, utóbbiak 1 százaléka válaszolt csak úgy, hogy nem tartja fontosnak a témát. A nemek között is jelentős eltérés figyelhető meg, a nők 54 százaléka vallja magáról, hogy nagyon komolyan foglalkozik a problémával, míg a férfiaknak 41 százaléka. Az 50 év feletti szülők aggódnak a leginkább, 64 százalék jelölte, hogy nagyon komolyan veszi gyermeke fejfájását.
Sajnos már egészen fiatal korban jelentkezhet az első fejfájás, a kitöltők 12 százalékának gyermeke már 6 éves kora előtt jelezte a problémát, a legnagyobb mértékben pedig az 6-8 éves korosztály érintett 37 százalékkal, az összes korcsoportban csupán 14 százalék, aki még nem panaszkodott. A tünetek szerencsére a legtöbbször könnyen enyhíthetők akár friss levegő biztosításával, vizes borogatással, vízivással, illetve pihenéssel.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A megelőzés is sokat segíthet olyan egyszerű életmódbeli változtatásokkal, mint a rendszeres testmozgás - lehetőség szerint a friss levegőn -, több zöldség és gyümölcs fogyasztása és elegendő alvás. Ha ezek a módszerek sem segítek, a fiatalok igényeinek megfelelő fájdalomcsillapító gyógyszerkészítmények is rendelkezésre állnak. Ha viszont a tünetek az otthoni kezeléssel nem javulnak, orvoshoz kell fordulni.
Sokszor tapasztalom a szülők között, hogy a fejfájást egy felnőttkori problémának tartják, emiatt nem ismerik fel az erre mutató tüneteket gyermekeiknél. Ha azt vesszük észre, hogy gyermekünk levert hangulatú, fáradt, játék helyett inkább aludna, érdeklődjünk tőle, pontosan hogyan érzi magát, fáj-e valamije, és kezeljük a problémát a tünetek alapján
– javasolja Dr. Kőnig Róbert gyermeksebész.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








