Míg 2024 végén 32 ezer beteg várakozott valamilyen beavatkozásra, addig 2025 decemberére ez a szám már 38 ezerre emelkedett.
Egymásnak esett Árpa Attila és Győrfi Pál: Nem magyarázkodni kell, hanem sokkal több mentőst, orvost, nővért megfizetni
Árpa Attila katasztrófának nevezte a magyar egészségügyet, mivel édesanyjához több mint egy óra után jött ki a mentő, és nem a legközelebbi kórházba vitték, mert ott nem volt sürgősségi. Az esetre reagált Győrfi Pál is.
Árpa Attila egy Facebook-bejegyzésben mesélte el, hogy édesanyja orvosi segítségre szorult, ám 65 percet kellett várniuk a mentőre. A színész-rendező katasztrófának nevezte a magyar egészségügy működését.
Erre Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője reagált, aki a Blikknek mesélte el, mi állt a hosszú várakozás mögött.
A beteg állapota alapján legsürgősebb, életveszélyes esetekhez („P1-es prioritás”) rendszerint igen gyorsan, a pillanatnyi mentőkapacitás függvényében akár néhány percen belül megérkezik a mentő. A jelzett esetben a hívást fogadó mentésirányító a rendelkezésére álló információk alapján nem állapított meg közvetlen életveszélyt, az esetet a vonatkozó protokollnak megfelelően P2-es prioritású feladatként kezelte. A könnyebb fejsérülést szenvedett sérültet stabil állapotban a területileg illetékes, ügyeletes kórházba szállítottuk
- mondta a szóvivő.
Árpa Attila nemcsak az eltelt időt nehezményezte, hanem azt is, hogy édesanyját nem a baleset helyszínétől pár percre lévő Szent János kórházba vitték, mert ott keddenként nem üzemel a sürgősségi. Hozzátette, hogy „az ember azért hívja mentőket, mert segítségre van szüksége. Az anyám fejéből ömlött a vér, én nyomtam a sebet, a szomszéd hívta a 112-t."
Ha az a kolléga ilyen tehetséges, hogy a távolból, telefonon keresztül meg tudja állapítani, hogy nincs agyvérzés vagy más komoly sérülés, mindezt CT nélkül, akkor őt máshol kellene használni, nem diszpécserként
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
– reagált Győrfi Pál szavaira.
Egyébként meg nem magyarázkodni kell, hanem sokkal több mentőst, orvost, nővért kell megfizetni. Értem én, hogy vannak előírások, mégis csak azt látom, hogy valaki próbálja nekem elmagyarázni, miért nincs baj azzal, hogy egy erősen vérző fejű idős hölgyhöz 65 perccel később érkezik a mentő
- zárta Árpa Attila.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








