Új bírósági eljárás indult a Novo Nordisk és az Eli Lilly ellen, miután több beteg látásvesztést tapasztalt a cégek fogyókúrás gyógyszereinek szedése után.
Gyenge áprilisi és májusi forgalom után júniusban újra jelentősen, 6,3 százalékkal emelkedett a hazai patikák gyógyszerforgalma, és elérte a 48 milliárd forintot - írta a Világgazdaság a csütörtöki számában a Hiflylabs Zrt. elemzésére hivatkozva.
Mint olvasható, ez hárommilliárd forintos növekedés egy hónap alatt. A bővülés a tavaly júniusihoz képest 9 százalékos. Az elemzés szerint a gyógyszerforgalom minden megyében nőtt havi és éves szinten is. Az előző hónap óta a legjobban Csongrád-Csanád, Hajdú-Bihar és Vas megyében ugrott meg a gyógyszerköltés, éves összevetésben pedig Pest megyében és a fővárosban, egyaránt 11,6 százalékos emelkedéssel. A legvisszafogottabb Tolna és Zala megyében volt a költés.
A betegek a legtöbbet tápcsatorna- és anyagcsere-kezelésre, valamint daganatellenes szerekre költöttek. Jelentősen, 26,6 százalékkal nőtt a szezonális parazitaellenes készítmények, féregűzők és repellensek eladása, ez utóbbiakat a kisállatok kullancs- és bolhacsípésének megakadályozására vásárolják - olvasható a cikkben.
Azt írták, az átlagon felüli tavasz eleji gyógyszervásárlások miatt ideiglenesen megnőttek a lakosságnál felgyűlt készletek, az elmúlt hónapokban ennek a hatása mutatkozott meg. Bár a "koronavírus második évében" is jelentkeznek felhalmozási ciklusok, de ezek mértéke az idén már jóval kisebb a tavalyinál, amikor márciusban 59 milliárd forintos volt a patikákban a gyógyszerforgalom - olvasható.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








