Beismerte a CATL, felfüggesztette a debreceni akkugyár építését: egyre nagyobb a baj?
A kínai CATL pénzügyi beszámolójában hivatalosan megerősítette, hogy felfüggesztette a debreceni akkumulátorgyár második ütemének építését.
A kínai CATL pénzügyi beszámolójában hivatalosan megerősítette, hogy felfüggesztette a debreceni akkumulátorgyár második ütemének építését.
Az incidens ismételten ráirányítja a figyelmet az akkumulátoripar működésével járó komplex technológiai és környezeti kockázatokra.
A CATL tömeges elbocsátásai miatt a Nemzetgazdasági Minisztérium vizsgálatot rendelt el.
Miközben a nyilvánosság figyelmét a tömeges leépítések és az ipari gigaprojektek körüli botrányok kötik le, szakértők egy átfogóbb és aggasztóbb folyamatra hívják fel a figyelmet.
Noha a debreceni üzem elsődlegesen az európai piac kiszolgálására létesül, az esetleges amerikai vámok közvetetten érinthetik.
Miközben egyes akkumulátoripari vállalatok jelentős leépítéseket hajtanak végre Magyarországon, más cégek intenzív toborzásba kezdtek.
A tervezett szürkevíz-technológia révén az üzemek vízigényük csupán harmadát fedezik felszíni vízből.
A magyar kormány által jelentős támogatásokkal Magyarországra csábított ázsiai akkumulátorgyárak teljesítménye elmarad a várakozásoktól.
2025 májusában a világgazdaságot geopolitikai feszültségek, újraéledő kereskedelmi háborúk és energiapiaci átrendeződések formálják.
Az új részvényeket először a jelenlegi tulajdonosoknak kínálják fel, majd szerdától nyilvános ajánlattétel kezdődik.
A CATL debreceni akkumulátorgyárának építése előrehaladott állapotban van, a főépület elkészült, jelenleg a gépesítés zajlik.
A kínai BYD csütörtökön jelentette be újabb magyarországi beruházását.
A kínai BYD stratégiai együttműködési megállapodást kötött a magyar kormánnyal.
Újabb több milliárd forintos víziközmű-fejlesztéseket jelentettek be Komárom-Esztergom megyében, többek közt az Ács melletti katódgyár térségében. Csak nem egy újabb gyár épülhet Ácsra? Úgy tűnik, igen...
A hajdúböszörményi önkormányzat március 31-én lakossági fórumot tartott az akkumulátor és egyéb veszélyes anyagok gyártásának és raktározásának tiltásáról.
A szlovén Andrada megszerezte a NAV-tól a fémkereskedelmi engedélyt is a sóskúti akkufeldolgozó üzem elindításához.
A CATL, a világ vezető akkumulátorgyártója, amely Magyarországon is jelentős beruházást tervez, történelmi léptékű részvénykibocsátást készít elő.
Súlyos válságban a gödi Samsung akkumulátorgyár: 2024 végén már csak kapacitása 30-40 százalékán működött, és december végén három hétre teljesen leállt.
Ismét zsugorodott a magyar gazdaság, amelyhez a régiós problémák mellett a villanyautó-piac jelenlegi helyzete is hozzájárult.
A katasztrófavédelmi mobil labor méréseket végzett az üzem területén