2017. október 23. hétfő Gyöngyi

Te is így használod a kézfertőtlenítőt? Veszélyes lehet!

Az egészséges életmódra egyre nagyobb hangsúlyt fektetünk, gyakran nem kevés pénzt is áldozunk rá. Ugyanakkor vannak olyan szokások, amelyekkel azt hisszük, hogy teszünk az egészségünkért, de valójában romboljuk.

Minden nap sok olyan apró döntést hozunk meg, amelyek hatással vannak az egészségünkre. A kézmosás is ide sorolható, mert ugyan sokszor nem tűnik piszkosnak a kezdünk, valójában azonban hemzseg a kórokozóktól, például, amikor a boltban a kifliért vagy a péksüteményért nyúlunk.

Kézmosás helyett kézfertőtlenítő?

Amikor megérkezünk valahová, a legjobb, ha az első utunk a fürdőszobába vezet, mivel az út során sok mindennel érintkezhetett a kezünk. Olyan esetekben, amikor legyengült az immunrendszer, például terhesség, vagy betegség során, érdemes kézfertőtlenítőt is használni, ez azonban nem helyettesítheti a kézmosást. A kézfertőtlenítőt valójában a legtöbben rosszul használják, ugyanis kézmosás után kell fertőtleníteni.

Süti reggelire?

Sokan úgy gondolják, hogy a semminél bármi jobb, pedig az agyon cukrozott, vagy zsíros reggeliknél még az éhség is jobb - mondta Paul Gately, a Leeds Beckett Egyetem professzora. Hozzátette, ha kihagyjuk a reggelit, akkor valószínűbb, hogy a nap későbbi részében rossz étkezési döntéseket hozunk, szimplán azért, mert éhesek vagyunk.

A cukros reggelivel valójában csak a vércukorszintünket dobjuk meg, nincs valódi jótékony hatása. A professzor szerint jobb, ha egy egészségtelen reggeli helyett inkább egy korai, de egészséges ebédet fogyasztunk. A napokban megjelent egy friss tanulmány, miszerint azok, akik kihagyták a reggelit, vagy csak alacsony energiatartalmút fogyasztottak, jobb állapotban voltak az artériáik.

Orrspray

Az orrspray a gyógyulásunkat szolgálja, arra azonban nem gyakran gondolunk, hogy ez vissza is fertőzhet minket. A baktériumok ugyanis nagyon könnyen megtapadnak rajta.

A reggeli edzés

Nagy akaraterőre vall, ha valaki képes azért hamarabb felkelni - és ezáltal kevesebbet aludni, hogy az edzőteremben kezdje a napot. A szakemberek szerint viszont ez egy cseppet sem jó döntés.

Ha az edzés az alvás kárára megy, akkor inkább aludjunk tovább. Fontos persze a testmozgás, de az elegendő alvás legalább ugyanannyit hozzátesz ahhoz, hogy ne alakuljon ki keringési probléma, vagy szívbetegség

- mondta Kevin Morgan, a Loughborough Egyetem alváskutató professzora. Továbbá ahhoz, hogy hatékonyan dolgozhassunk az edzőteremben, a gyakorlatokra kell koncentrálnunk. Fáradtan ez nehéz, és a nap további részében is dekoncentráltak lehetünk. Ráadásul, ha keveset aluszunk, akkor nem termelődik elég leptin nevű hormon, ami a jóllakottságért felel, és növekszik a ghrelin hormon, ami étvágyserkentő. Tehát az alváshiány akár túlsúlyhoz is vezethet. Az este a legjobb napszak az edzésre, segít kiengedni a gőzt, és serkenti az étvágyat vacsora előtt.

Éhesen aludni?

Teli gyomorral nem lehet jót aludni, ahogy üressel sem. Sokan az esti éhséget úgy próbálják meg leküzdeni, hogy elmennek aludni. A szakemberek szerint ez nem jó döntés, inkább néhány falat könnyű étellel csillapítsuk az éhségünket, és csak utána feküdjünk le aludni.

Ha mégis baj történik

Teljesen nem lehet kivédeni a betegségeket, bármennyire is figyelünk a higiéniára. A betegségek azonban kiesést jelenthetnek a munkahelyen, és a gyógyszerek miatt nagy kiadást is. Érdemes erre is felkészülni. Minden egészségügyi kiadásunkat nem fedezi az állami egészségbiztosításunk. Ezt jól mutatják a Központi Statisztikai Hivatal adatai, melyek szerint a háztartások fogyasztásának közel 5 százalékát (azaz minden 20. forintot), egészségüggyel kapcsolatos költségek tették ki.

Az egészségpénztárak működéséről az állam külön törvényben rendelkezik, ám szerepük leginkább azt sugallja, hogy az állam tudja, hogy iszonyú sokat kell költenünk az ingyenesnek mondott egészségügyi rendszer mellett is az egészségünkre, így ezen intézményeken keresztül részben hozzájárul a költéseinkhez. Egészségpénztári számlát minden 16 évnél idősebb ember nyithat Magyarországon. Ezt jellemzően néhány ezer forintos indulóköltséggel teheti meg, valamint akkor, ha vállalja, hogy ennek megfelelő mértékű befizetést minden hónapban eszközöl majd az egyéni számláján.

Az egészségpénztárakba nagyon megéri pénzt befizetni. Ha egy munkáltató bért fizet a munkavállalójának, akkor a munkáltatót, a bruttó bérhez képest, összesen 28,5 százalék többlet költség sújtja, ráadásul a munkáltató bruttó béréből is jut 33,5 százalék az államnak. Ha azonban egészségpénztárba fizet munkáltatói hozzájárulást egy dolgozója részére a munkaadó, akkor teljes adó- és járulékköltség 34,51 százalék, amely ugye jelentősen elmarad a munkabért terhelő levonásoktól.

Hozzászólások száma: 2 - Hozzászólok a fórumhoz
Ezt olvastad már?
11
22
33
 Kedvelem az oldalt

A címlapról ajánljuk

Azért ez durva: ennyit kaszál egy magyar autószerelő Németországban
A magyar cégek ezzel nem tudják felvenni a versenyt.


Feliratkozom a hírlevélre!

 

A magyar nők lenyomták a franciákat: többen vállalkoznak

Végre egy OECD-rangsor, ahol nem is szerepel Magyarország olyan gyászosan. A 15 és 64 év közötti magyar nők 8 százaléka vállalkozó, ami egy százalékponttal magasabb érték, mint francia társaiké....
 

7 meglepő trükk műanyag csövekkel

Méregdrága fali tartók és szekrények helyett, használj te is műanyag csöveket, mutatjuk, hogyan:  
NÉPSZERŰ
FRISS

Lidl

10.19-10.25
Országos

Spar

10.19-10.25
Országos

Interspar

10.19-10.25
Országos

Aldi

10.19-10.25
Országos

Auchan

10.19-10.25
Országos

Tesco

10.19-10.25
Országos

Auchan

Borkatalógus
10.05-10.25
Országos

Diego

10.01-10.31
Országos

  Ajánlatunk