Az elmúlt napokban is folyamatosan egyeztettek a szakmai szervezetek, a Pénzügyminisztérium, az igazságügyi tárca és a PSZÁF képviselői a parlament előtt lévő kötelező-felelősségbiztosításról szóló törvényről. Az állandó eszmecserének az az eredménye, hogy ma már senki sem lehet biztos abban, milyen lesz a módosítások után a végleges változat, a szöveg ugyanis szinte napról napra változik.
Az egyeztetések nyomán úgy tűnik, hogy döntően 3 kérdésben látszanak megmerevedni a biztosítói álláspontok. Az egyik legnagyobb gondot a kártörténeti nyilvántartás és annak kezelése jelenti. A társaságok nem nézik jó szemmel, hogy a leendő szabály egy kvázi pozitív adóslistát hozna létre, amelybe az összes szerződés valamennyi anyaga bekerülne ahelyett, hogy a kártörténeti adattár csak a lejárt szerződéseseket és azokat tartalmazná, akiknek káruk volt.
Külön kérdés, hogy minek egy újabb nyilvántartás, amikor a BM Központi Adatnyilvántartó Hivatala ma is kezeli a szerződéses nyilvántartást - így kettős adatbázis jönne létre. A biztosítók, amelyek évente nagyjából 600 millió forintot hagynak a BM-nél az adatkezelésért, nem szeretnék pluszköltségekbe verni magukat a további nyilvántartásért.
Megütközést keltett a szakmában, hogy a bónusz/malusz rendszer további szabályozását a jogalkotó a jelenlegi törvényen kívül, egy a későbbiekben megszövegezendő - és törvénymódosítás nélkül változtatható - miniszteri rendeletben kívánja szabályozni.
A biztosítók azzal sem értenek egyet, hogy speciálisan a kgfb-re vonatkozva a jogalkotók létrehoznák a kártalanítási garanciaalapot. A biztosításnál eddig nem volt ilyen alap - a biztosítók szerint nem is kell ilyen szervezet -, ha viszont a jogalkotó tényleg szükségét érzi egy kártalanítási alap létrehozásának, akkor arra nincs magyarázat, hogy miért speciálisan egy üzletágra vonatkozik a garancia előírása.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








