Életbiztosítási piac recesszió idején: "továbbra is a növekedés fogja jellemezni a szektort"
Az életbiztosítók eredményességének kifinomultabb mérésére hívta fel a figyelmet Kuruc Péter, a K&H Biztosító életbiztosítási üzletágának vezetője. Az életbiztosítási piac trendjeit tárgyaló tegnapi konferencián a szakember a bankbiztosítási modell térnyerését valószínűsítette.
Egy, a biztosítási szektor szereplői számára szervezett tegnapi konferencián a hazai életbiztosítási szakma meghatározó képviselői egy kerekasztal beszélgetésen vitatták meg a piac trendjeit. A beszélgetésen Kuruc Péter, a K&H Biztosító életbiztosítási üzletágának vezetője az alábbi gondolatokat osztotta meg a résztvevőkkel."Az életbiztosítási piac évek óta tartó fejlődésének dinamikája megtorpan ugyan, de továbbra is a növekedés fogja jellemezni a szektort." - fejtette ki véleményét Kuruc Péter a piac bővülésének lehetőségeiről.
Az azonban egy összetettebb kérdés, hogy egy életbiztosító nagyságának, piaci méretének meghatározásánál a díjbevétel-e a legjobb mérőszám. Kuruc Péter szerint ezzel a mutatóval az mérhető, hogy mennyi díj folyik be az adott időszakban egy biztosítóhoz. Nem veszi figyelembe ugyanakkor azt, hogy mennyi megtakarítás "folyik ki" ugyanezen idő alatt. Mivel az életbiztosítások nagy többsége hosszú távú megtakarítás, pontosabb képet adhat egy-egy biztosító piaci súlyáról, hogy mekkora vagyont kezel. Azaz mennyi az általa értékesített biztosítások díjtartaléka, és ennek méretében egy adott időszakban milyen változás történik. A változásokat indukálhatják az ügyfelek - például díjbefizetéssel, tőkekivonással -, valamint a piaci hatások, mint például a részvényárfolyamok változása.
Az értékesítési csatornák eredményessége ebben a szektorban is központi kérdés. A hazai biztosítótársaságok zöme több értékesítési csatornát alkalmaz párhuzamosan, az egyes csatornák aránya, jelentősége azonban biztosítónként jelentősen eltér. A szakma képviselői egyetértettek abban, hogy a biztosítók saját értékesítési hálózata visszaszorulóban van. Kuruc Péter ezzel szemben a bankbiztosítók térnyerését valószínűsítette. Meglátása szerint az életbiztosítások, különösen a szofisztikált megtakarítási lábbal rendelkező unit-linked termékek (befektetési egységhez kötött) eladásához az értékesítő személyzet magas szintű képzése, képzettsége elengedhetetlen. A bankbiztosítási modell erre a kihívásra kézenfekvő megoldás. Ugyanakkor elismerte, a több biztosító termékeivel foglalkozó többes ügynökök hitelessége nagyobb lehet az által, hogy szélesebb portfóliót kínálnak fel az ügyfélnek.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A K&H Biztosító üzletágvezetője osztotta a szakma véleményét, miszerint a hatékony értékesítés mellett az életbiztosítási piacon az innovatív, versenyképes termékportfólió, valamint az ügyfél és a különböző értékesítési csatornák igényeit messzemenőkig szem előtt tartó működésmód, a gyors és pontos adminisztráció az első számú sikertényezők.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
- Karddal támadt emberekre egy férfi Londonban
- Saját és nevelt lányát is éveken át abuzálta a volt rendvédelmis
- Napokon belül kezdődik a tavaszi érettségi időszak
- Egyetlen jelölt van a Szépművészeti Múzeum élére
- Harminc hadköteles korú ukrán vesztette életét a háború elől menekülve
- Nem semmi, ami a budapesti reptéren folyik