Szombattól bruttó 2-2 forinttal csökken a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi ára.
Új, filléres kínai autó tarolhat Magyarországon is: minden felborulhat, ha megveti a lábát Európában?
A kínai Nio autógyártó 2026-ban hibrid modellel lépne külföldi piacokra, elsősorban a Közel-Keleten, Észak-Afrikában és Európában, ahol a töltőinfrastruktúra még nem elég fejlett. A Firefly márkanév alatt futó új modell az EU tarifáinak megkerülésére és a hibrid autók iránti kereslet kielégítésére is szolgálna.
A kínai elektromos járműgyártó, a Nio 2026-ban tervezi piacra dobni első hibrid modelljét, amelyet kizárólag külföldi piacokra, köztük a Közel-Keletre, Észak-Afrikába és Európába szán – állítja két, az ügyet ismerő forrás. A Nio eddig csak tisztán elektromos járműveket gyártott. A hibrid jármű fejlesztésével a kínai cégek előtt álló kihívásokat kívánja kezelni a külföldi piacokon, ahol kereskedelmi akadályok merültek fel, és lassabban épülnek ki a töltőállomások - írja a Reuters.
A meghosszabbított hatótávolságú hibrid, a Firefly márkanév alatt, a Nio fő befektetőjének, az Abu Dhabi CYVN Holdings javaslatára készült, amely szerint ez fellendíthetné az értékesítést a Közel-Keleten, ahol az infrastruktúra még nem készült fel az elektromos járművek tömeges elterjedésére – mondták az illetékesek, akik neve elhallgatását kérték, mivel a terv nem nyilvános. A modell bevezetése 2026 végére várható, az első szállítások pedig 2027-ben kezdődnek. A hibridet Kínában nem árulják majd, ahol a Nio továbbra is csak akkumulátorcserés EV-ket kínál.
A Nio nem kommentálta a hibrid modell terveit. A vállalat közölte, hogy a Firefly márka tisztán elektromos technológiát használ majd, de további részleteket nem árult el. A kínai Yicai média pénteken számolt be először a Nio hibrid fejlesztési terveiről. A Nio december 21-i éves rendezvényén mutatja be a Firefly márka első modelljét, amelyet az európai tömegpiacra szán, és amely az európai vásárlók kis méretű, fürge autók iránti igényeit elégíti ki.
Az Európai Unió az eddigi 10%-os importvám mellett újabb, több mint 20%-os tarifát vetett ki a Nio elektromos járműveire az elkövetkező öt évre, ami az egyik forrás szerint jelentősen rontotta a Firefly versenyképességét. Mivel a kínai gyártású hibrid járművekre nem vonatkozik a tarifa, ez ösztönzi a hibrid export tervezését Európába. A Nio 2023-ban 2,2 milliárd dollár befektetést kapott a CYVN Holdingstól, amely jelentősen enyhítette a kínai autógyártó likviditási problémáit, mivel a vállalat a kutatás-fejlesztésre helyezte a hangsúlyt, miközben még nem érte el a nyereségességet. A Nio 2024 februárjában beleegyezett, hogy licenceli elektromosjármű-technológiáit a CYVN-nek.
Őrült terepjárót készül piacra dobni a Mercedes: a magyar elit kedvence lehet az új csúcs G-osztály?
A Mercedes-Benz bemutatta az első képeket az új G-osztály Cabrioletről, amely közel tíz év után hozza vissza a legendás terepjáró nyitott változatát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








