Az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) vizsgálatot indított a Tesla több mint 2 millió járművét érintő decemberi visszahívására vonatkozóan.
Kiderült, ennyi pénzért épülhet meg a szegedi BYD-gyár: a kormány nem ide tette volna az üzemet?
Egyelőre nem látni, pontosan kik dolgozhatnak majd a BYD új, Szegedre tervezett autógyárában. Lehet, hogy a szomszédos vármegyéből is érkeznek majd melósok?
Annak ellenére, mekkora volt Szeged öröme attól, hogy a kínai autógyártó, a BYD a dél-magyarországi városban építi fel legújabb gyárát, most máris sötét fellegek gyülekeznek a beruházs felett - erről számol be az RTL Híradó. Mint kiderítették, Szegedről vélhetően nem valami sokan fognak majd az új gyárban dolgozni, már ha a térség munkanélküliségi számait vesszük alapul.
Pénteken, amikor Szijjártó Péter Szegeden bejelentette a gyár érkezését, még Botka László, a város polgármestere is nagy örömről beszélt annak kapcsán, hogy a kínai autógyártó éppen a déli városba érkezik.
Van is minek örülni, a térségben ugyanis - Békés vármegyét is beleértve - komoly a munkanélküliség, így biztosan lesz munkás bőven. Az azonban elkerülhetetlen, hogy legalábbis az első időszakban kínai munkavállalük is érkezzenek, leginkább betanítani azokat a magyarokat, akik majd végül dolgozni fognak az összeszerelő üzemben. Szegeden azonban alacsonynak számít a munkanélkülési index, így várhatóan éppen a vármegyében élők mennek majd kevesebb számban munkát vállalni, ha a gyár egyszer majd felépül.
Mindeközben a Népszava arról ír, a szegedi beruházás értéke eléri az 5 milliárd eurót (kb. 1900 milliárd forint), amely valóban nagyobb az eddigi legmagasabb összegű debreceni CATL-beruházásnál. Állítólag a magyar kormány nem Szegedet preferálta a versenyben, de a kínaiak letették a voksukat Szeged mellett. Vélhetően azért, amit a beruházási döntést Szijjártó Péterrel együtt bejelentő Botka László mondott: Szeged felsőoktatási, tudományos és képzési központ, ami megfelelő hátteret ad a BYD itteni beruházásához. Így a szakember utánpótlási, valamint a lehetséges kutatási és innovációs igényekhez.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Az utolsó utáni pillanatban akart a lehajtóhoz sorolni, meg is lett a baj – videó
- Már kutyát kell bevetniük a halőröknek a Balatonon
- Veszélyezteti az autókat az esővel érkező sivatagi por – azonnal lépni kell
- Bolti tejben is megtalálták a vírust, amely ellen nagy erőkkel küzdenek
- Találtak Budapesten egy körforgalmat, ahol nem érvényesek a KRESZ szabályai
- Itt a figyelmeztetés, nem kizárt a jégeső és a zivatar