A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
Negyedével több a simlis webáruház a hazai fogyasztóvédelmi hatóság szerint. Erre pedig főleg most, a Black Friday heteiben érdemes figyleni.
2017-től él a szabály, ami szerint a súlyosan vétkező és fülön is csípett webáruházakat a fogyasztóvédelmi hatóság közzéteszi egy listán. Vannak, akik már kitöltötték a kétéves büntijüket, le is szedték őket a listáról, értelemszerűen a 2017 novemberének dereka tája előtt a hatósági ellenőrzéseken lebukott szédelgő és a jogerős elmarasztaló határozatot kipipálni kényszerült webáruházakról van szó - írja közleményében a blokkk.com.
Az erre vonatkozó (453/2016. számú) kormányrendelet alapján egyébként súlyos hiba egy webáruház tevékenységében, amikor például a szerződéskötést megelőzően nem tájékoztatja a vásárlót az előírt adatokról, vagy a vásárlás pontos feltételeiről. És súlyos vétség az is például, ha a vásárló a webáruház hibája miatt az őt megillető 14 napos elállási jogával nem tud élni. A tájékoztatási hiányosságok közé tartozik például, ha egy webáruház elhallgatja a nevét, székhelyét, postai címét, telefonszámát, telefaxát, elektronikus levelezési címét, ahová a fogyasztó a panaszait címezheti, a teljesítés, így a fizetés, a fuvarozás és a teljesítési határidő feltételeit, a panaszkezelés módját. De kötelező az elállási nyilatkozatminta feltüntetése is a webáruház honlapján, és tájékoztatást kell adni a kellékszavatosság és a termékszavatosság, vagy éppen a jótállás feltételeiről is.
A súlyos hibaként felsoroltak zömében adminisztrációs kötelmek, de hát ha a kedves vásárló reklamálni akar és hirtelenjében nem talál elérhetőséget a csintalankodó webáruház oldalán, bizonyára legalább nagyon dühös lesz. Számos esetben pedig a honlap csábos neve messze nem azonos a portékát azon kínáló boltos vállalkozás nevével, tehát nem árt az utóbbit is feltüntetni - írja a blokkk.com.
Black Friday, te édes, simlis Fekete Péntek
A simlis webáruházak listája idén, a bejegyzés összeállításakor 646, a jog szerint súlyosan vétkező webáruházat tartalmazott, 2-3 Black Friday környékén (november 15, 22 és 29 a naptári sorozatszám mostanság). Hát bizony ez jócskán több, mint egy évvel korábban. Ezzel szemben 2018-ban november 23-án (akkor csak két nagy Black Friday durranás volt) 514 simlis webáruházból állt a lista. Ez bizony negyedével hosszabb idénre.
Lássuk bővebben:
- Van már csodát ígérő termékkel kapcsolatos visszaélés mutató is idén, most az éppen 44
- Black Friday idején fontos, hogy a csaló, kamu webáruházak egyik trükkje a hamis, nem létező elérhetőség feltüntetése, a pofátlanabbja ráadásul semmit sem ad meg
- Külön történet a hibajavítás. A kimutatás szerint 498 webáruház kijavította a hibáját, ami úgy egyébként minden vétkes webáruház számára kötelező
- A bírságok is szállingóznak, azzal, hogy az ismételt jogsértést elkövető webáruház esetében a fogyasztóvédelmi bírság alsó határa 200 ezer forint (a fogyasztóvédelem más területein csak 15 ezer forint, emiatt volt is vita, persze nem azért, hogy a nagyobb, hanem hogy a kisebb összeg legyen hatályos a webáruházakra is). A kkv webáruházakat első alkalommal csak kötelezik a hiba kijavítására (ez általános szabály), de második alkalommal jöhet a pénzbírság. És bármilyen csekély a hiba súlya, az nem lehet kisebb az említett 200 ezer forintnál. Jelenleg 35 megbírságolt webáruház van a listán.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Kiderült, mikor adják át a legújabb hazai autópálya-szakaszt
- Ha megáll a belső sáv az M0-son, máris kész a katasztrófa – videó
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal