A legolcsóbb változat 2600 forintba kerül, míg a fokhagymás-tejfölös-sajtos kombinációért már közel 3830 forintot is elkérnek.

A sertéslétszám apadása idén már a vágásszámokban is megmutatkozott: áprilisig az EU-ban átlagosan 9 százalékos volt a vágóhídra kerülő sertések számának csökkenése, de a többi vöröshús-félénél is ez a tendencia figyelhető meg Európa-szerte. Magyarországon a visszaesés még ennél is drasztikusabb volt, ez pedig nem kedvez a magyar húságazatnak, a legérzékenyebben a sertéstenyésztőkön, rajtuk keresztül pedig rajtunk, fogyasztókon csapódik le mindez. Ezért sem érdemes abban bízni, hogy a sertéshús ára esetleg csökkeni fog az inflációval együtt, sőt az agrárközgazdászok szerint akár 30-40 százalékos drágulásra is számíthatunk.
A magyarok húsfogyasztását tekintve sertésből fogy a legtöbb, a KSH legfrisebb adatai szerint éves szinten 29 kilogramm, míg marhahúsból ebből szinte csak a tizede, 3 kilogramm fogy fejenként átlagosan. Nem csoda hát, ha a magyar embereket a disznóhús ára és annak változása foglalkoztatja a legjobban, különösen az árstop kivezetése óta. De érdemes a többi húsfajtára is vetnünk egy pillantást, hiszen a húságazatra gyakorolt hatásuk, a termelésmennyiség, az export és az import növekedése vagy épp csökkenése befolyásolja a termelői árakat, ez pedig a mi vásárlásainkon is lecsapódik - írja a HelloVidék.
Jelenleg a sertéscomb kilója a KSH szerint átlagosan 1600 forintba kerül a boltokban, viszont Raskó György agrárközgazdász becslései szerint a sertéscomb fogyasztói ára is 30-40 százalékkal magasabb lehet a kötelező akciók nélkül átlagosan az árstop kivezetése óta.
Ráadásul elárasztotta az országot az import sertéshús, nagy tételben jelentek meg a Lidl polcain nemrégiben a németországi sertés darálthús-termékek. Csakhogy ezek a hasonló, de magyar gyártású árunál jóval olcsóbban kerültek forgalomba, ráadásul a német diszkontlánc jelentős, 13-17%-os akcióval kínálja őket - írta meg a Világgazdaság. Így például az 500 grammos, 30 százalékos zsírtartalmú kiszerelés 949 forintba kerül, miközben az ugyanilyen, de magyar származású termék már 1049 forint.
A német áru árelőnye tehát 100 forint, mintegy 10%-os, más termékeknél az árelőny még ennél nagyobb is lehet. A jelenlegi, borotvaéles árversenyben ez lényeges különbség, és nehéz elképzelni olyan magyar vásárlót - még ha tudatos is -, aki ne a német árut választaná.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


