Idén is elérhető a Wolt népszerű karácsonyfa-házhozszállítási szolgáltatása, amely segít megkímélni a vásárlókat a cipekedéstől és a sorban állástól.
Ahogy arról Gulyás Gergely miniszter a tegnapi Kormányinfo keretében bejelentette, módosultak a Széchenyi Pihenő Kártya felhasználási szabályai a Magyar Közlönyben tegnap éjjel megjelent rendelet szerint. Két fontos változtatás történt: a Szép-kártyák kerete december 31-ig akár 200 ezer forinttal is emelhető, és már nem csak meleg ételre, hanem hideg élelmiszer vásárlására is fordítható. Tehát a munkáltató utalhat még idén a kártyákra pénzt akkor is, ha a keret már kimerült és már nem csak vendéglátóhelyeken vásárolhatunk ételt cafetériából.
A Magyar Közlönyben megjelent 237/2023. (VI. 19.) kormányrendelet a Széchenyi Pihenő Kártya felhasználásának veszélyhelyzetben történő eltérő alkalmazásáról két fontos változtatást eszközöl. Az egyik, hogy augusztus 1-től, amikortól a rendelet hatályba lép, "béren kívüli juttatásnak minősül – ha a juttató a munkáltató – a munkavállaló részére 2023. december 31. napjáig a Széchenyi Pihenő Kártya juttatás céljából nyitott korlátozott rendeltetésű fizetési számlájára az Szja tv. 70. § (8) bekezdése szerinti éves rekreációs keretösszegen felül, attól függetlenül utalt legfeljebb 200 ezer forint egyszeri juttatás is." A Szép-kártya az egyik legkedvezőbben adózó béren kívüli juttatás, így rengetegen választják évről évre, viszont az éves rekreációs kerete 450 000 forint maradt - havi 37 500 forint -, így akinek ennél több cafetéria járt, más juttatási formát is meg kellett jelölnie. Most a munkáltatók segíthetik dolgozóikat egyszeri juttatással a Szép-kártyákra a 450 ezres kereten felül 200 ezer forintig.
A másik változtatás, hogy "a Széchenyi Pihenő Kártyával kezdeményezett fizetés 2023. december 31. napjáig a kereskedő által értékesített élelmiszer vásárlására is felhasználható", vagyis már nem csak vendéglátóhelyen vásárolhatunk élelmiszert a cafetériából. Ez az intézkedés nem végleges, egyelőre 2023. december 31-ig lesz érvényben.
Nem első eset, hogy a kormány a Szép-kártya felhasználás változtatásával igyekszik válságokon enyhítani. 2021-ben karácsony előtt jelentették be, hogy 2022 februárjától hidegélelmiszert is lehet majd vásárolni a cafetéria juttatásból a boltokban. Az átállás az üzletekben meg is történt, és rendegetegen fizették így a bevásárlást. Egyszer hosszabbították is a rendelkezést, de tavaly júliusban megszüntették. A kártyakibocsátók adatai alapján február 1. és július 1. között több mint 41,5 milliárd forintért vásárolt a lakosság a boltokban élelmiszert a Szép-kártyákkal, vagyis elég népszerű intézkedés volt, amelyet most ismét bevezetnek fél évre.
Mi számít élelmiszernek?
A rendelet szerint élelmiszer "a vám- és a statisztikai nómenklatúráról, valamint a Közös Vámtarifáról szóló 2658/87/EGK tanácsi rendelet I. mellékletének módosításáról szóló, 2021. október 12-i (EU) 2021/1832 bizottsági végrehajtási rendelet 1. melléklete szerinti a) I–IV. áruosztályba tartozó termékek, ide nem értve az alkoholtartalmú folyadékokat, valamint a dohány és feldolgozott dohánypótló termékeket, továbbá b) V. áruosztályba tartozó termékek közül a só".
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az I. osztályba élő állatok, állíti termékek, a II. osztályba növényi termékek, a III. áruosztályba állati, növényi vagy mikrobiális zsír és olaj, és ezek bontási termékei; és elkészített ételzsír; állati vagy növényi eredetű viasz tartozik. A IV. áruosztályba sorolja a nómenklatúr az élelmiszer-készítményeket; az italokat - kivéve az alkoholtartalmú folyadékokat - és az ecetet; továbbá a Közlönyben megjelent rendelet szerint szintén kivételek a dohány és feldolgozott dohánypótlók; égés nélküli belégzésre szánt, termékek, nikotintartalommal is; az emberi szervezetbe való nikotinbevitelre szánt más nikotintartalmú termékek. A VI. áruosztályt részletesebben megvizsgálva, megvásárolhatók lesznek Szép-kártyával
- a húsból, halból rákféléből, puhatestűből vagy más gerinctelen víziállatból, vagy rovarból készült termékek,
- a cukor és cukoráruk
- a kakaó és kakaókészítmények
- gabona, liszt, keményítő vagy tej felhasználásával készült termékek; cukrászati
terméke - zöldségfélékből, gyümölcsből, diófélékből vagy más növényrészekből előállított
készítmények - különféle ehető készítmények
- italok és ecet - de alkoholtartalmú folyadékok NEM
- az élelmiszeripar melléktermékei és hulladékai; elkészített állati takarmány.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








