Nem nagyon változott a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben az előző esti jegyzéséhez képest szerda reggelre.
A COVID-19 járvány kedvezőtlen gazdasági hatásai miatt a legtöbb vállalkozás az utóbbi években elérte a mélypontot. Aztán amikor a kis- és nagyvállalatok egyaránt elkezdtek végre kilábalni a világjárvány hatásaiból, egy új globális válság sújtotta a piacokat: az infláció. A teljes ellátási láncban - az áruk szállításától kezdve egészen a nyersanyagok beszerzéséig - megnövekedtek a költségek, a gazdasági szereplők pedig kénytelenek voltak árat emelni. Kérdés, vajon a szépségiparra is igaz mindez?
A szépségipar más iparágakhoz képest jobban viseli a globális gazdasági változásokat, és könnyebben megbirkózik az inflációba belefáradt fogyasztók érdeklődésének fenntartásával. A fogyasztók még mindig hajlandóak áldozni személyes megjelenésükre, ezért meglepő módon a szépségipari vállalatok jelentős negyedéves forgalomnövekedésről számoltak be, miközben más iparágak a COVID-járványt követően folyamatos hanyatlással küzdenek. A FOREO a világjárvány alatt is jelentős forgalomnövekedést tapasztalt, ami ugyancsak megerősíti, hogy a szépségipar ellenállónak bizonyult a gazdasági válság negatív következményeivel szemben.
"Más szépségápolási márkákhoz hasonlóan a COVID-járvány alatt mi is jelentős növekedést tapasztaltunk az online értékesítésben mind a saját oldalunkon, mind a kereskedelmi partnereink oldalain keresztül. Miközben a mindennapi élet javarészt visszatért a normális kerékvágásba, azt tapasztaltuk, hogy forgalmunk dacol az inflációs trendek begyűrűzésével. Úgy véljük, hogy sok fogyasztó fontolóra veszi a szépségápolási eszközökbe való befektetést, mivel ez egy költséghatékonyabb alternatívát jelent a szokásos, havi kozmetikai kezelésekhez képest. Egy készülék ára nagyjából két kezelés árának felel meg, és mivel napjainkban a háztartások költségvetése egyre szűkösebb, termékeink beszerzése összességében a kiadások csökkentését eredményezhetik anélkül, hogy az öngondoskodásban kompromisszumot kellene kötni" - mondja Vladimir Cuturilo, a cég kelet európai igazgatója.
Az elmúlt évtizedek során megfigyelhető, hogy a szépségipar hogyan dacol a recesszió következményeivel, sőt, az úgynevezett "rúzsindex" hatása is érvényesül, ami jelentős forgalomnövekedést eredményez az ágazatban. A rúzsindex egy olyan jelenség, amely a szépségipart példásan megkíméli a pénzügyi összeomlástól a válságok idején, és immunissá teszi mind a belföldi, mind a globális gazdasági nehézségekre. Azóta számos tanulmány készült a rúzshatás mögötti pszichológiáról, amelyek bebizonyították, hogy ha a jelenséget többfajta szépségápolási termékre alkalmazzák, akkor kimutatható, hogy
a recesszió begyűrűzése tartósan megnöveli a nők vágyát a szépségápolási termékek vásárlása iránt.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A fogyasztók hajlamosak arra, hogy más termékekről, például elektronikai vagy háztartási gépektől a szépségápolási ágazatba tartozó termékek felé tereljék a kiadásaikat. Ez a bőrápolási iparágat is magában foglalja: a kutatók elmélete szerint ugyanis a nők által vásárolt termékek minden olyan kategóriából kerülnek ki, amelyek növelik vonzerejüket a férfiak számára.
A legtöbb fogyasztó esetében igaz, hogy nem tud vagy nem akar kozmetikumok nélkül élni, mivel rosszabbul érzi magát, ha elhanyagoltan néz ki. Egy gazdasági visszaesés idején még az álláskeresők is törekednek arra, hogy kinézetükkel önbizalmat sugározzanak. A járvány a szépségiparban is változást hozott; a bőrápolás, a testápolás és a hajápolás kategóriák is 6%-os növekedést könyvelhettek el, míg az arcápolás kategória magasan vezető szerepet töltött be az eladásokban. Az otthoni szépségápolási termékek utáni kereslet nem csak az otthoni öngondoskodás elterjedésének köszönhetően nőtt meg a járvány ideje alatt, hanem a TitTok-on organikusan, vírusként terjedő tartalmak révén is.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Elindult az ország legnagyobb tartós élelmiszer gyűjtése, adománykártya vásárlásával is segíthetünk a rászorulóknak
Megkezdődött a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR közös adománygyűjtő akciója.
-
Mire költenéd a lakásszámládat?
Arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen célra fordítanák szívesen lakás-előtakarékossági szerződésüket.
-
Videó: kipróbáltuk, hogy működik a házhozszállítás a magyar diszkontláncnál
November közepétől a Penny vásárlói már országos szinten intézhetik akár nagybevásárlásaikat is a foodora applikációján keresztül.
-
Nissan X-Trail: fektessen be okosan, vásároljon céges autót jobb áron! (x)
Közeleg az üzleti év vége, amikor a vállalkozásoknak számot kell adniuk az előző évi teljesítményükről. De mi a helyzet akkor, ha az elszámolás közben előbukkan némi elköltetlen szabad pénzügyi forrás? A Nissan a következőkben erre az esetre ad egy jó tippet!
-
Elege van a szemüvegből? Ezzel a csúcslézerrel éles látása lehet percek alatt, érintésmentesen (x)
Már a 80-as évek óta elérhető Magyarországon a lézeres szemműtét. A technológia folyamatosan fejlődik, az egyik legnépszerűbb eljárás az érintésmentes Sasszzem No-Touch.