Erősödött a forint a főbb devizákkal szemben szerdán kora délután a bankközi devizapiacon reggelhez képest.
A COVID-19 járvány kedvezőtlen gazdasági hatásai miatt a legtöbb vállalkozás az utóbbi években elérte a mélypontot. Aztán amikor a kis- és nagyvállalatok egyaránt elkezdtek végre kilábalni a világjárvány hatásaiból, egy új globális válság sújtotta a piacokat: az infláció. A teljes ellátási láncban - az áruk szállításától kezdve egészen a nyersanyagok beszerzéséig - megnövekedtek a költségek, a gazdasági szereplők pedig kénytelenek voltak árat emelni. Kérdés, vajon a szépségiparra is igaz mindez?
A szépségipar más iparágakhoz képest jobban viseli a globális gazdasági változásokat, és könnyebben megbirkózik az inflációba belefáradt fogyasztók érdeklődésének fenntartásával. A fogyasztók még mindig hajlandóak áldozni személyes megjelenésükre, ezért meglepő módon a szépségipari vállalatok jelentős negyedéves forgalomnövekedésről számoltak be, miközben más iparágak a COVID-járványt követően folyamatos hanyatlással küzdenek. A FOREO a világjárvány alatt is jelentős forgalomnövekedést tapasztalt, ami ugyancsak megerősíti, hogy a szépségipar ellenállónak bizonyult a gazdasági válság negatív következményeivel szemben.
"Más szépségápolási márkákhoz hasonlóan a COVID-járvány alatt mi is jelentős növekedést tapasztaltunk az online értékesítésben mind a saját oldalunkon, mind a kereskedelmi partnereink oldalain keresztül. Miközben a mindennapi élet javarészt visszatért a normális kerékvágásba, azt tapasztaltuk, hogy forgalmunk dacol az inflációs trendek begyűrűzésével. Úgy véljük, hogy sok fogyasztó fontolóra veszi a szépségápolási eszközökbe való befektetést, mivel ez egy költséghatékonyabb alternatívát jelent a szokásos, havi kozmetikai kezelésekhez képest. Egy készülék ára nagyjából két kezelés árának felel meg, és mivel napjainkban a háztartások költségvetése egyre szűkösebb, termékeink beszerzése összességében a kiadások csökkentését eredményezhetik anélkül, hogy az öngondoskodásban kompromisszumot kellene kötni" - mondja Vladimir Cuturilo, a cég kelet európai igazgatója.
Az elmúlt évtizedek során megfigyelhető, hogy a szépségipar hogyan dacol a recesszió következményeivel, sőt, az úgynevezett "rúzsindex" hatása is érvényesül, ami jelentős forgalomnövekedést eredményez az ágazatban. A rúzsindex egy olyan jelenség, amely a szépségipart példásan megkíméli a pénzügyi összeomlástól a válságok idején, és immunissá teszi mind a belföldi, mind a globális gazdasági nehézségekre. Azóta számos tanulmány készült a rúzshatás mögötti pszichológiáról, amelyek bebizonyították, hogy ha a jelenséget többfajta szépségápolási termékre alkalmazzák, akkor kimutatható, hogy
a recesszió begyűrűzése tartósan megnöveli a nők vágyát a szépségápolási termékek vásárlása iránt.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A fogyasztók hajlamosak arra, hogy más termékekről, például elektronikai vagy háztartási gépektől a szépségápolási ágazatba tartozó termékek felé tereljék a kiadásaikat. Ez a bőrápolási iparágat is magában foglalja: a kutatók elmélete szerint ugyanis a nők által vásárolt termékek minden olyan kategóriából kerülnek ki, amelyek növelik vonzerejüket a férfiak számára.
A legtöbb fogyasztó esetében igaz, hogy nem tud vagy nem akar kozmetikumok nélkül élni, mivel rosszabbul érzi magát, ha elhanyagoltan néz ki. Egy gazdasági visszaesés idején még az álláskeresők is törekednek arra, hogy kinézetükkel önbizalmat sugározzanak. A járvány a szépségiparban is változást hozott; a bőrápolás, a testápolás és a hajápolás kategóriák is 6%-os növekedést könyvelhettek el, míg az arcápolás kategória magasan vezető szerepet töltött be az eladásokban. Az otthoni szépségápolási termékek utáni kereslet nem csak az otthoni öngondoskodás elterjedésének köszönhetően nőtt meg a járvány ideje alatt, hanem a TitTok-on organikusan, vírusként terjedő tartalmak révén is.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
- BL-elődöntő élőben: Borussia Dortmund–PSG 1-0
- Reptérfelújítás indul a Balatonnál - a nap hírei
- Nagy Márton: a társadalom elöregedése felpörgeti az egészségturizmust
- Egy rövid közleménnyel zárta le a bohócozásügyet a Magyar Jégkorong Szövetség
- Aláírták Schäfer András jövőjét a Bundesligában
- Illés Fannit komoly betegség hátráltatja, de boldog édesanyaként küzd az újabb olimpiai álomért