Melyik típusú ajándék erősíti jobban a kapcsolatokat: az anyagi ajándékok (például tárgyak, amelyeket meg lehet tartani) vagy az élményajándékok (például közösen átélhető események)?
Május első vasárnapja hagyományosan az anyák napja, aznap és az azt megelőző pár napban jelentősen megugrik a virágárusok forgalma. A vevők leginkább a tavaszias-nyárias színű vágott virágokból álló vegyes, nagyobb értékű csokrokat, valamint a cserepes virágokat keresik. Az átlagos vásárlás összege 3000-5000 forint közé tehető.
Az anyák napja az egyik legfontosabb nap a virágkereskedelemben – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Virágkötők, Virágkereskedő Vállalkozók Magyarországi Szakmai Egyesülete piaci körképéből. A piaci szereplők becslése szerint a kínálatban ilyenkor már 30 százalék körüli a hazai virág aránya.
Keresettek az extrább import virágok is, a proteák, flamingók, de továbbra is népszerű a Lisianthus, a Helleborus, a boglárkák, a gerbera és a rózsák. Egyre népszerűbbek a zöldekkel, természetes anyagokkal kiegészített csokrok, illetve divatos a virágdoboz és a cserepes virágok, növények egy szép kaspóban vagy díszítve. Továbbá népszerűek a virág mellé adott ajándéktárgyak is.
Már vasárnap előtt is országszerte nagyon nagy választékkal készülnek a virágárusok, ugyanis nemcsak május 2-án, hanem a megelőző napokban is nagyobb forgalomra számítanak. Anyák napján – a területi elhelyezkedéstől függően – akár duplájára nőhet az árbevétele egy-egy virágüzletnek egy átlagos vasárnaphoz képest. Ugyancsak kiemelkedő a forgalom ezen a hétvégén a kertészeti árudákban is.
Míg tíz éve alig volt virágos webshop, a tavalyi évben – kilépve a komfortzónából – egyre több virágüzlet fejlesztette az online értékesítést, kiszállítást. Mára már a legtöbb virágosnak van facebook-oldala, és egyre többnek weblapja. Az árusok várakozása szerint számos vásárló, aki az elmúlt hónapokban megszokta, valószínűleg most és a jövőben is az online rendelést, kiszállítást választja majd.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








