Az idén március 24-re esik a Jézus jeruzsálemi bevonulására emlékeztető virágvasárnap. Így kapcsolódik az ünnephez a barkaszentelés.
Május első vasárnapja hagyományosan az anyák napja, aznap és az azt megelőző pár napban jelentősen megugrik a virágárusok forgalma. A vevők leginkább a tavaszias-nyárias színű vágott virágokból álló vegyes, nagyobb értékű csokrokat, valamint a cserepes virágokat keresik. Az átlagos vásárlás összege 3000-5000 forint közé tehető.
Az anyák napja az egyik legfontosabb nap a virágkereskedelemben – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Virágkötők, Virágkereskedő Vállalkozók Magyarországi Szakmai Egyesülete piaci körképéből. A piaci szereplők becslése szerint a kínálatban ilyenkor már 30 százalék körüli a hazai virág aránya.
Keresettek az extrább import virágok is, a proteák, flamingók, de továbbra is népszerű a Lisianthus, a Helleborus, a boglárkák, a gerbera és a rózsák. Egyre népszerűbbek a zöldekkel, természetes anyagokkal kiegészített csokrok, illetve divatos a virágdoboz és a cserepes virágok, növények egy szép kaspóban vagy díszítve. Továbbá népszerűek a virág mellé adott ajándéktárgyak is.
Már vasárnap előtt is országszerte nagyon nagy választékkal készülnek a virágárusok, ugyanis nemcsak május 2-án, hanem a megelőző napokban is nagyobb forgalomra számítanak. Anyák napján – a területi elhelyezkedéstől függően – akár duplájára nőhet az árbevétele egy-egy virágüzletnek egy átlagos vasárnaphoz képest. Ugyancsak kiemelkedő a forgalom ezen a hétvégén a kertészeti árudákban is.
Míg tíz éve alig volt virágos webshop, a tavalyi évben – kilépve a komfortzónából – egyre több virágüzlet fejlesztette az online értékesítést, kiszállítást. Mára már a legtöbb virágosnak van facebook-oldala, és egyre többnek weblapja. Az árusok várakozása szerint számos vásárló, aki az elmúlt hónapokban megszokta, valószínűleg most és a jövőben is az online rendelést, kiszállítást választja majd.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében