Jelentősen bővíti exkluzív együttműködését a brit Marks & Spencer márkával a Rohlik-csoport, a hazai Kifli.hu online szupermarket anyavállalata.
Ezekre a termékekre érkezett a legtöbb panasz idén: nem is olyan felhőtlen az online vásárlás?
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) összesítése szerint a fogyasztóvédelmi ügyekben eljáró békéltető testületek 2019-ben országosan összesen 10 501 ügyet zártak le, számuk 2020-ben is hasonlóképpen alakulhat. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a békéltető testületekhez került fogyasztói panaszok jelentős része továbbra is az utcai viseletű lábbeliket, mobil- és okostelefonokat, bútorokat, illetve háztartási nagygépeket érintik, de az idén a járványhelyzet miatt az online vásárlásokkal kapcsolatos anomáliák is ugrásszerűen növekedtek.
A kamara összesítése szerint a békéltető testületek elé került ügyek mintegy fele zárul megszüntetéssel, amely adódhat abból, hogy a kérelmet a fogyasztó visszavonja, a felek megállapodnak, a jogszabályban meghatározott okok miatt az eljárás lefolytatása nem lehetséges, megalapozatlan a fogyasztói kérelem, vagy a fogyasztó nem tett eleget a hiánypótlásnak.
A minőségi kifogásokkal kapcsolatos vitákban a békéltető testületek is eredményesebben működhetnek közre, ha részletes szakvélemény áll rendelkezésre. Jövőre a fogyasztók erősebb védelmet kapnak a szavatossági és jótállási szabályok átfogó módosításával, 2021-től a fogyasztóvédelmi hatóság eljárás keretében vizsgálja, hogy a szakvélemény megfelel-e a jogszabályi előírásoknak.
Az új szabály szerint a 2021. január 1-jétől megvásárolt termékek vitatott meghibásodása esetén érdemi információkat is tartalmazó szakvéleményt kell készíttetni, a kötelező tartalmi elemeket jogszabály írja elő. Többek között fel kell tüntetni a megrendelő és az üzlet nevét, címét, a vásárlás napját, a szakértőhöz érkező megrendelés idejét. Szerepeltetni kell benne a fogyasztó kifogásait, a panasz kereskedőhöz való bejelentésének időpontját, a vizsgált terméket, a vizsgálat módszereit és megállapításait indokolással.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Fenntarthatóság és sztármárkák: ezek a legfrissebb trendek a drogériákban
Utánajártunk, hogy mekkora a keresletnövekedés a celebmárkák iránt és hogyan zajlik a termékfejlesztés.
-
Megtérülhet egy csúcskategóriás robotporszívó? A Dreame X50 Ultra Complete válasza meglepő! (x)
Elsőre két dologgal érdemes tisztában lennünk! Az első kérdés, hogy Ön olyan átlagos háztartások közé tartozik-e, amelyek évente több száz órát töltenek takarítással? A második kérdés, hogy mennyit ér Önnek a szabadidő?
-
Minőség és hagyomány a Gyulahúsnál a kiváló termékekért (x)
A Gyulahús Kft. Gyulai Pokol szalámija kiérdemelte a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegyet, bizonyítva a tradicionális gyártás kiválóságát.
-
Állampapír? Globális piacok? TBSZ? - A szakértő válaszol (x)
A Lightyear befektetési platform március 5-én webináriumot szervezett az állampapírokról és a tartós befektetési számla (TBSZ) előnyeinek kihasználásáról.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


