Élelmiszert és kereskedelmet nem reklámoznak ennyit összesen a tévékben.
Reklámok a járvány idején: másként hat a vásárlókra az információ
A Covid-19 járvány első, tavaszi hulláma során készült kutatás eredményeiből az derült ki, hogy a lakosság új, speciális élethelyzetében a reklám szerepe a korábbiakhoz képest átértékelődött, amely egyszerre jelentett kihívást, de egyben lehetőséget is a hirdetők számára. Egy megkönnyebbülést hozó nyári időszakot követően, mos a második hullám tetőzésekor mérték fel ismét, mit jelentettek a fogyasztók számára a reklámok.
Amikor egy piackutató a reklámokról kérdezi meg a fogyasztót, az esetek túlnyomó többségében első helyen negatív asszociációk érkeznek válaszként. Az Ipsos az Atmedia megbízásából készített friss kutatás során kvalitatív módszerrel vizsgálta a lakosság reklámfogyasztását a korlátozásokkal összefüggésben.
A kutatói csapat egy négy napon át tartó online fórumbeszélgetés során meglepő eredményekre jutott még áprilisban: a reklámok a jelenlegi, korábban sosem tapasztalt élethelyzetben akár kapaszkodót, biztos pontot is jelenthetnek a fogyasztóknak. A tavaszi kutatás utáni nyári időszakban hónapokra visszaestek a Covid-19 megbetegedési és halálozási mutatói, illetve jelentősen csökkent a korábbi bizonytalanság, a veszélytől és az ismeretlentől való félelem a lakosság körében.
A mindennapi élet és a gazdaság újraindulását követően újabb járványhullám érte el hazánkat, így ismét időszerűvé vált a fogyasztói reakciók tesztelése. Az őszi, nagymintás kvantitatív kutatás, amely további Covid-19 vonatkozású attitűdállítások tesztelését is tartalmazta, a többségében pozitív irányba billenő mutatókat eredményezett, azaz bizonyos állítások további valós jelenlétét erősítette meg, míg mások kisebb relevanciáját igazolta vissza.
- vezette fel tapasztalatit Takó Attila, az Ipsos reklámkutatási igazgatója. A kapott eredmények az egyes társadalmi szegmensek szerint jelentős szóródást mutatnak. A "óvatos" fogyasztói csoport tagjai, akik hétköznapi életvitele érezhetően nagyobb mértékben korlátozódott a járvány hatására (pl. az átlag magyar lakosnál kevésbé mernek közösségbe menni a vírustól félve), valamennyi állítással nagyobb arányban értenek egyet. Ezzel szemben a kétharmad akkora méretű "alkalmazkodó" fogyasztói szegmens, akik a szükséges védekezési intézkedések mellett igyekeznek változatlanul fenntartani korábbi életvitelüket, jóval kevésbé érzékelték igaznak a fenti állításokat.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 6 százalékos THM-el, és havi 106 085 forintos törlesztővel fel lehet venni a Raiffeisen Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,42% a THM; a K&H Banknál 6,43%; az Erste Banknál 6,67%, a MagNet Banknál pedig 6,8%; míg az UniCredit Banknál 6,9%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a Sopron Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- foglalta össze a szakember. Ebben a megváltozott a környezetben a márkatulajdonosoknak fontos megfelelően reagálni: elsősorban feltárni a pontos fogyasztói igényeket, azokra termék innovációval reagálni, üzleti lehetőségként pedig érdemes végig gondolni, hogy a márkával lehet-e új kategóriába belépni, mert a megváltozott helyzet ezt megkívánja (vagy pusztán csak lehetővé teszi). Természetesen mindezt kommunikálni is kell a potenciális célcsoportnak.
- tette hozzá Karácsony László, az Atmedia stratégiai és marketing igazgatója. Az országos adatfelvétel október második felében történt az Ipsos havi rendszerességű Omnibusz kutatásának keretei közt. Az eredmények reprezentálják a hazai 18 éven felüli magyar népességet a legfontosabb társadalmi-demográfiai mutatók (így életkor, nem, iskolai végzettség, lakóhely szerinti régió, településtípus) szerint. A kutatócég immár több, mint 9.000 rekorddal rendelkező Covid-19 adatbázisa, illetve az abból készült - akár egyedi, konkrét ügyféligényre szabott - elemzések megvásárolhatók. Részletekért keresse szakértőinket!
Szinte semmi sem fejleszti olyan gyorsan és hatékonyan a legkisebbek agyát, mint a társasjáték.
Drágulnak az ingatlanok, emelkednek a hitelkamatok: ez pedig szinte egyenes út a lakhatási válsághoz. Nálunk is működhet az, ahogy az USA-ban megoldották?
A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is, a Brancs formájában
Sokan alábecsülik, mennyire lényeges alaposan átgondolni, milyen vállalkozási és azzal együtt adózási formát válasszanak induló cégük számára.
Sustainable World 2022
Portfolio Digital Transformation 2022
Külföldi piacra lépés 2022


