Magyarországon a szúnyog- és kullancsriasztó szerek csak az Országos Tisztifőorvosi Hivatal (OTH) engedélyével forgalmazhatók, kizárólag az ilyen termékeknél garantálható, hogy alkalmazásuk nem jelent elfogadhatatlan egészségügyi kockázatot - közölte az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat (ÁNTSZ).
Az engedély kiadását az OTH az Országos Epidemiológiai Központban elvégzett termékhatékonysági vizsgálat eredményéhez köti. Az ÁNTSZ felhívta a figyelmet arra, hogy szúnyogriasztó szer vásárlása előtt mindenki feltétlenül ellenőrizze, megtalálható-e a termék címkéjén a hivatalos engedély, amely az "OTH", illetve "JÜ" (járványügy) betűkkel kezdődik, majd számokkal folytatódik. Ugyanis - mint kiemelték - "csak az engedélyezési eljáráson átesett terméktől várható el kellő hatékonyság".
Az ÁNTSZ közleményében arra is kitért, hogy "az évtizedek óta jól bevált engedélyeztetési rendszer ellenére" most is kaphatók olyan termékek, főként különböző anyagú karkötők, amelyek hatásossága kétséges. A jelenleg engedélyezett riasztószerek között azonban egyetlen karkötő formájú termék sem szerepel, tehát hatékonyságuk nem igazolt - hangsúlyozták. Az illatosított divatkarkötők ráadásul allergiás bőrtüneteket válthatnak ki, az érzékeny bőrű gyermekek és túlérzékeny felnőttek esetében pedig még nagyobb kockázatot jelenthetnek - tették hozzá.
Az ÁNTSZ szerint még a természetes illóolajok is tartalmazhatnak olyan összetevőket, amelyek az arra érzékenyeknél allergiás reakciót válthatnak ki. Az SCCNFP (a kozmetikai termékek és a fogyasztóknak szánt nem élelmiszertermékek tudományos bizottsága) 26 illatanyagot a kontaktallergiás reakciók egyik fontos kiváltójaként azonosított. Ennek alapján kiadták ezen 26 allergén illatanyag listáját, de ez sem jelenthet segítséget például a többnyire távol-keleti importból származó illatosított karkötők vásárlásakor, mivel ezeken sem a címkén, sem a csomagolóanyagon nincsenek feltüntetve az allergén illatanyag-összetevők, forgalmazásukat, címkézésüket ugyanis rendelet nem szabályozza.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








