15 °C Budapest

A tehetős magyar inkább terepjárót vesz, mint egyterűt (PwC)

Pénzcentrum
2005. november 3. 10:29

Az új autók európai átlagára 2005 harmadik negyedévében 4,4%-kal volt magasabb, mint egy évvel korábban, legfőképpen az új modellek árfelhajtó hatása miatt - derül ki a PricewaterhouseCoopers és az eurocarprice.com legfrissebb felméréséből. Magyarországon közel sem olyan népszerűek az egyterűek, mint Európában, viszont terepjárókból átlagosan többet adnak el itthon. A dízelautó továbbra is sláger.

Az új autók európai átlagára 2005 harmadik negyedévében 4,4%-kal volt magasabb, mint egy évvel korábban, legfőképpen az új modellek árfelhajtó hatása miatt – derül ki a PricewaterhouseCoopers és az eurocarprice.com legfrissebb felméréséből. Magyarországon közel sem olyan népszerűek az egyterűek, mint Európában, viszont terepjárókból átlagosan többet adnak el itthon. A dízelautó továbbra is sláger.
A PricewaterhouseCoopers Újautó Árindexe – forgalommal súlyozott újautó árak alapján számított mutató – alapján Európa legdrágább autópiaca továbbra is Dánia, ahol az árak 93%-kal haladják meg az eurózóna átlagárát. A harmadik negyedévben – meglepetésre – a svájci autópiac számított a legolcsóbbnak (-10%).
Egy kivétellel minden kategóriában esett az új autók forgalma Európában, köszönhetően azonban az alsó középosztály dinamikus bővülésének a teljes forgalom 0,2%-kal emelkedett az előző éves értékhez képest. A legnagyobb visszaesést (-10,3%) és a legmagasabb áremelkedést (6,0%) egyaránt a mini kategória produkálta.
„Az elmúlt egy évben bevezetett teljesen új, illetve megújított modelleknek köszönhetően az új autók forgalma erős maradt, az árak pedig tovább emelkedtek. Mivel a mini kategóriában az átlagár mintegy háromezer euróval alacsonyabb a kiskategóriás autók átlagánál, az eladott autókon elérhető nyereség pedig alacsonyabb, a megfelelő piaci ár megválasztása létkérdés. A fenntartható szintű nyereség elérése az igen hosszú (akár 10 éves) modellváltási ciklus miatt is kiemelkedően fontos” – hangsúlyozta Armin Krug, a PricewaterhouseCoopers Magyarország autóipari szakértőcsoportjának vezetője.
Magyar autópiaci körkép – Elmozdulás a mini és kiskategóriás autóktól a nagyobbak felé
Az új autók átlagára Magyarországon mintegy 5%-kal alacsonyabb az európai átlagárnál. A másfél évvel ezelőtti jelentős áremelkedést követően most újra emelkedő tendencia jelei mutatkoznak (jelenleg az éves növekedési ütem 2,5%-os). Az új modelleknek köszönhetően a legintenzívebb áremelkedés az alsó középosztályban tapasztalható.
Az elmúlt két évben az új autók forgalma enyhén visszaesett. A mini és kiskategóriás autók piacán érezhető csökkenést a korábban meglehetősen alacsony forgalommal bíró nagyobb autók iránti igény növekedése ellensúlyozta. Más országok autópiacaival ellentétben az egyterűek iránti kereslet nem emelkedett az elmúlt egy évben. Emellett a dízelüzemű autók továbbra is egyre nagyobb piaci részesedést tudhatnak magukénak, a benzinesek rovására.
Egyéb országok autópiaca
Az öt legnagyobb európai ország autópiaca meglehetősen vegyes képet mutat. Németországban és Franciaországban egyaránt 3% feletti áremelkedés mellett enyhén növekedett a forgalom. Spanyolországban mind a forgalom, mind az árak erőteljesen növekedtek. Az olasz autópiac forgalma éves szinten mintegy 5%-ot esett, a kontinens legdinamikusabb áremelkedését produkálva. Nagy-Britanniában a folytatódó forgalomcsökkenés ellenére az árak újból emelkedni kezdtek.
A legnagyobb piaci bővülésre Norvégiában és Dániában került sor a harmadik negyedévben. A finn autópiac forgalma 4%-ot esett az előző éves értékhez képest. A kiskereskedelmi árak az északi országokban (különösképpen Dániában) jóval az európai átlagára fölött vannak a kivételesen magas adótartalom miatt.
Éves szinten Kelet-Európában a forgalom jelentősen visszaesett, Lengyelországban 30%-kal kevesebb autót adtak el, mint egy évvel korábban. Az új autók átlagára összességében az európai átlag alatt maradt.
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
13. hét
Március 28.
Nagycsütörtök
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem