A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
Az idén majdnem ötvenezren választották a kisadózó vállalkozások tételes adóját, a katát, a hazai vállalkozói szféra mintegy egynegyede már így teljesíti közteherviselési kötelezettségeit - írta szerdai számában a Magyar Idők.
A napilap a Nemzetgazdasági Minisztérium adataira hivatkozva azt írta: július végén több mint 220 ezer adóalany adózott a kata szerint, míg a múlt év végén számuk 175 ezer volt, vagyis hét hónap alatt csaknem ötvenezren választották ezt az egyszerű adózási lehetőséget.
Az emelkedés elvben a következő hónapokban is folytatódhat, hiszen a katához év közben is bármikor csatlakozhatnak a gazdasági szereplők - tették hozzá.A lap emlékeztet, hogy a 2013 elején életbe lépett adózási formát kifejezetten a gazdaság kisebb szereplőinek hozták létre. A katásoknak - fő szabály szerint - havonta ötvenezer forintot kell befizetniük az államkasszába, ezzel az érintettek megszabadulnak a társasági és a személyi jövedelemadótól, továbbá a járulékoktól és a szociális hozzájárulási adótól.
A kisebb cégeknek szóló másik lehetőséget, a kisvállalati adót (kiva) több mint 14 ezer vállalkozás használja, számuk duplájára nőtt a tavaly év végi 7 ezerről. A növekedés a nemzetgazdasági tárca szerint a szabályok módosítására vezethető vissza: a kiva kulcsa az idén januárban 14 százalékra csökkent a korábbi 16-ról, jövőre pedig 13 százalékra csökken.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Komoly lépéseket sürget a Balatonnál Navracsics Tibor
- Nem is akármilyen telefonnal jelentkezik a piacon egy Európában közkedvelt autógyártó
- Kiderült, mikor adják át a legújabb hazai autópálya-szakaszt
- Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság
- Jön a vége: nem lehet megúszni a külföldi autós szabálytalanságokat
- Vigyázat, már támadnak a pénzkicserélős csalók is – erre kell figyelni