A közönség nagyjából 60%-a magyar. A külföldiek közül egyre többen jönnek tudatosan, egy-egy kiállítást megnézni. De van egy alig ismert biznisze is a múzeumnak...
Míg a HR IT rendszerek használata alapvetően a nagyvállalatok mindegyikére jellemző, és a középvállalatok több mint 80%-a is használ technológiai eszközöket a HR folyamatok támogatására, a kisvállalatok kétharmadánál nem működik ilyen megoldás. A szolgáltatói vélemények is ezt erősítik meg: rendszermegoldásaikat elsősorban a középvállalati (57%) és a nagyvállalati (43%) szegmensekben értékesítik.
A Deloitte közleményében azt írja, hogy a napjainkban leghaladóbbnak tartott, felhőalapú humánerőforrás menedzsment rendszer (HCM) lehetővé teszi a szervezetek számára, hogy az alkalmazottak adatait egyetlen, könnyen hozzáférhető, biztonságos online helyen tárolják, és azok azonnal, bármikor, bárhol, bármilyen internetkapcsolattal rendelkező eszközről elérhetők legyenek. A megoldások előnye az on-premise rendszerekkel szemben a rugalmasságában rejlik. Moduláris felépítésükből adódóan iparágtól és cégmérettől függően flexibilisen lehet dönteni arról, hogy mely funkciók kerüljenek bevezetésre az adott vállalat HR igényeinek kiszolgálására.
Melyek az előnyök?
A nemzetközi piacon versengő, modern HCM rendszerek moduláris felépítésüknek köszönhetően képesek vállalatok teljes HR funkcionalitását ellátni. A rendszeren belüli egységet alkotó, rendeltetésüket tekintve viszont különálló modulok egy-egy munkaerő-menedzsmenthez kapcsolódó kulcsterület mentén választódnak el egymástól. Az ügyfelek hatékonyan kiaknázhatják az egyes modulok nyújtotta előnyöket és jól látható a modulok közti kapcsolatokra épülő, hatékony működés is. A vállalat eldöntheti, mely funkciók end-to-end lefedésére van szüksége, és egy egyedi csomag összeállítása mentén tervezheti meg a bevezetést amellett, hogy nyitva hagyja a kapukat további modulok későbbi bevezetése előtt.
Integrált HCM rendszerek bevezetésének költsége az 1000 főt meghaladó cégeknél már rövidtávon megtérülő befektetés lehet. Ekkora létszám fölött szükség van a felmerülő HR érintettségű kérdések és feladatok központosított és időhatékony kezelésére.
A felhőben lévő HR IT infrastruktúra az esetek többségében szükségtelenné teszi az alkalmazottak fájljainak papíralapú tárolását. Az alkalmazottakkal kapcsolatos összes fájl és dokumentum biztonságosan tartható a felhőben, és könnyen elérhető a HR számára a megfelelőségi és jelentési követelményekkel összhangban, így csökkenthetők a vállalat adminisztratív terhei.
A hozzáférésnek általános és hatékony megvalósulási formája a munkavállalói portál, amely – ahogy a neve is mutatja – egy, a munkavállalók által könnyen elérhető oldalon, jól strukturáltan és akár keresési lehetőségekkel is kibővítve gyűjti össze a fent felsorolt témakörökhöz tartozó információkat.
Az alacsony hatékonyságú, rosszul szervezett folyamatok nagymértékben hozzájárulhatnak a munkavállalók elvándorlásához (főleg az Y és Z generáció esetében), mivel keresik azokat a szervezeteket, ahol felhasználóbarát, minőségi IT megoldások működnek a szervezet minden elemében, így a humánerőforrás menedzsment témákhoz és tevékenységekhez kapcsolódóan is
– mondta Csépai Martin, a Deloitte Magyarország HR tanácsadási üzletágának vezetője.
A legfejlettebb HCM platformok a mesterséges intelligencia (AI) segítségével az intranetes keresések elemzése alapján, vagy a munkavállalói életciklus bizonyos pontjain felajánlhatnak az adott szituációra szabott tartalmakat, megoldásokat: példák erre a rendszer által küldött automatikus emlékeztető az új belépőknek szóló kötelező képzések elvégzésére, vagy az egyes karrierszintekhez kapcsolódó elvárások és a vállalat által biztosított továbbképzési lehetőségek felajánlása egy kinevezéshez kapcsolódóan.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A felhőalapú HR IT megoldás könnyen integrálható a vállalat meglévő szoftverrendszereivel és alkalmazható a törzsadatok kezelésére. Így, ha egy alkalmazotti rekordot vagy fájlt frissíteni kell, a HR könnyen elvégezheti a változtatást egy helyen és automatikusan.
A cégek több felhőalapú megoldás közül választhatják ki a számukra megfelelőt. A rendszer kiválasztásában a Deloitte eredményesen tud segíteni, mivel a cég kiemelt partnere számos globális informatikai szállítónak, többek között az SAP SuccessFactors-nak, a Workday-nek, vagy az Oracle-nek - ezáltal mindig azt a megoldást tudja ajánlani, ami az adott ügyfélnek az adott célra leginkább megfelel
– világított rá Fazakas Krisztina, a cég technológiai tanácsadás üzletágának HR-technológiai menedzsere.
Nem mindegy a módszertan
A cég a szoftverbevezetések során a vízesés, agilis vagy hibrid módszertant alkalmazza. Az agilis módszertan már a szoftverbevezetés kezdeti fázisában választ ad a mai korra jellemző bizonytalanságra és komplexitásra, hiszen ennek során iteratív ciklusokban haladunk a bevezetési feladatokkal. Adott időszakon belül, az ügyféllel szoros együttműködésben történik a rendszer implementációjának végrehajtása, az igények kialakítása, a tesztelés, valamint a folyamatos visszajelzések alapján a szükséges finomhangolások.
A módszertan lényege, hogy körről körre mindig a legfrissebb tapasztalatokat és a folyamatos visszajelzéseket felhasználva lehessen a végül használatba vett rendszert az ügyféligényekre hangolni. A tesztelési periódus végén így amellett, hogy a beállított rendszerkörnyezet nem csak a tesztelés előtt, de a közben felmerült igényeket is széleskörűen figyelembe veszi, ezáltal segítve elő, hogy az implementációban részt vevő kollegák a bevezetési ciklus végére már a rendszer üzemeltetéséhez is részben vagy egészben megfelelő tapasztalatokat szerezzenek.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








