13 °C Budapest
Nem is sejtik, kit bojkottálnak valójában a Csíki Sör szerelmesei

Nem is sejtik, kit bojkottálnak valójában a Csíki Sör szerelmesei

2017. február 2. 17:01

Lekerül a polcokról az Igazi Csíki Sör, mert pert vesztett a Heineken Románia ellen. Sokan támadták a holland multit az ügy miatt, az ügy egészét viszont sokan nem ismerték. A bojkottot támogató fogyasztók közül viszont sokan nincsenek tisztában azzal, hogy valójában hány sörről kell lemondaniuk. Összefoglaltuk, miért is rúgta össze a port a két sörgyártó.

Hosszú ideje húzódik már az Igazi Csíki Sört gyártó Lixid Project Kft. és a Heineken Románia közötti harc. Az egész onnan indult, hogy a Heineken beperelte az Igazi Csíki Sör gyártóját, mert úgy vélte, hogy a gyártó ellopta a szellemi tulajdonát. A holland multinacionális cég 2003 óta rendelkezik a Csíkszerdában gyártott Ciuc premium (Csíki prémium) sörmárkával, amelyet az erdélyi magyarok csíki sörként emlegetnek. 2014 novemberében azonban megjelent a piacon a Csíki Sör Manufaktúra terméke, az Igazi Csíki Sör, amely számára a gyártó Lixid Project Kft. szerzett romániai és európai jogi védelmet.

Az elsőfokú ítéletben a Hargita megyei törvényszék azt állapította meg, hogy a csíkszensimoni sörgyártó tisztességtelen és megtévesztő eszközöket használt az üzleti versenyben, az ítélet szerint 30 napon belül vissza kellett vonnia, és meg kellett semmisíteni az Igazi Csíki Sör néven árult termékeit.

Plusz kis cifraság a történetben, hogy korábban a hungarikum bizottság erdélyi tagja javasolta a márka hungarikummá nyilvánítását, és 2016 december 9-én a spanyolországi Alicantében székelő Európai Márkahivatal másodfokon is a Lixid Projektnek ítélte a márka használati jogát.

Meg voltam győződve, hogy győz az igazság, de ki kell mondani, ez az ítélet tulajdonképpen egy székelyföldi magyar cég elleni támadás: sokaknak szúrta a szemét, hogy magyarul szólítottuk meg fogyasztóinkat, használtuk szimbólumainkat"

- fogalmazott Lénárd András, a cég vezetője az ítélet kihirdetése után. Hozzátette, jelenleg 140 embert foglalkoztatnak Székelyföldön, és ez egy támadás egy székely vállalkozással szemben, amely felvállalta az identitását, a magyar nyelvet és szimbólumai használatát.

A pereskedés ugyan a Heineken Romániát érintette, a védjegyvitát több hazai politikus is magáénak érezte. Volt például olyan magyar országgyűlési képviselő, aki arra kérte a fogyasztókat, hogy bojkottálják a Heineken termékeit. Sokan nem tudják, de a Heineken Magyarország nem csak egy termékkel van jelen a hazai piacon:

a Heineken gyártja többek között a Sopronit, a Gössert, a Kaisert, a Zlaty Bazantot, a Stefflt, és az Arany Fácánt is.

A Heineken Hungária Zrt. üzemi tanácsának elnöke viszont felhívta a figyelmet arra, hogy ez a jogvita a román feleket érinti, teljesen független a hazai vállalat mintegy ötszáz dolgozójától, a több ezer hazai vendéglátós és bolti partnerétől, beszállítóitól. Hozzátette, a felhíváshoz csatlakozók veszélyeztetik a cégcsoport magyarországi dolgozóinak munkahelyeit, ezáltal megélhetését.

NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2021. április 20. kedd
Tivadar
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?