Az Economist Intelligence Unit és az Oracle közétette "A növekedés elősegítése a középvállalatoknál: a következő tíz év" (Enabling growth at mid-sized companies: The next ten years) című piackutató tanulmányát. Ennek fő megállapításai, hogy a gyengébben szereplő versenytársakkal szemben a sikeres középvállalatok több integrált technológiai platformot üzemeltetnek, nagyobb hajlandóságot mutatnak arra, hogy beruházzanak az informatikai integrációba, és hisznek abban, hogy az informatika a vállalat más területein eszközölt beruházásoknál magasabb megtérüléssel jár. A tanulmány a technológiát nemzetközi szinten vizsgálja mint a kis- és középvállalatok növekedésének eszközét, mind a helyi technológiai infrastruktúra, mind az adott technológiai beruházások hatásainak szempontjából.
"Egyre kedvezőbb hozzáállást tapasztalunk az informatikai integrációt illetően azon cégeknél, amelyek az átlagosnál magasabb bevételt és nyereséget produkáltak" - mondta Dan Armstrong, az Economist Intelligense Unit főszerkesztője, majd így folytatta: "Ez persze így logikus, hiszen az újabb igények kielégítése szorosabb kapcsolatot feltételez az ügyfélszolgálati, az értékesítési, a gyártási és a pénzügyi folyamatok terén."
Tony Kender, az Oracle nemzetközi kkv-egységekért felelős alelnöke így fogalmazott: "A tanulmány világosan rávilágít arra a tényre, hogy a technológia alapvető szerepet játszik a kis- és középvállalatok üzleti növekedésének serkentésében. A legsikeresebb cégeknél nem csupán a magas fokú integráció emelhető ki; a felmérés szerint a kis- és középvállalatok különböző kihívásokkal találják magukat szemben ágazattól függően. Az ágazat speciális igényeihez illeszkedő funkcionalitással pedig a cégek hathatósabb válaszokat adhatnak ezekre a kihívásokra."
Az összesen 615 válaszadóval végzett felmérés főbb megállapításai:
¨ Az informatika fokozza a versenyképességet. A felmérés válaszadóinak 78%-a egyetértett azzal a kijelentéssel, hogy informatikai képességeiknek köszönhetően versenyképesebbé váltak, kétharmaduk pedig úgy véli, hogy az informatika révén szervezetük kellően rugalmasan képes válaszolni a piac kihívásaira. Ezek az eredmények nemzetközi szinten is megmutatkoznak.
¨ A szoftverek és a tudás ára jelentősen visszafogja a növekedést. A válaszadók szerint a mai összetett szervezetek működéséhez szükséges szoftveralkalmazások költsége számottevően korlátozza a növekedési lehetőségeket. Ehhez hasonló kerékkötő a tehetség magas ára és szűkössége (mind az informatikai személyzet, mind a végfelhasználók szintjén), illetve a végfelhasználók idegenkedése az új technológiával szemben. A megkérdezettek több mint fele úgy vélte, hogy vállalatuknál nincs elegendő informatikai szakember, aki ki tudná elégíteni a növekvő igényeket.
¨ A szoftverekben rejlő lehetőségeket még mindig nem használják ki kellően a növekedés serkentésére. A fenti kijelentés után arra a kérdésre, hogy mit tartanak a legjobb beruházásnak informatikai vagy egyéb szempontból a fő üzleti célkitűzések megvalósításához, a megkérdezett középvállalatok több mint kétharmada a szoftveralkalmazásokat hozta fel példaként. A vezetők tisztában vannak azzal, milyen jelentős szerepet játszhatnak a szoftveralkalmazások az üzleti célok megvalósításában, azonban azt is elismerték, hogy eddig még nem tudták teljesen kihasználni az ezekben rejlő lehetőségeket.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
¨ Ügyfélkapcsolat-kezelés a technológiai beruházások középpontjában. A felmérésből az is kiderült, hogy a középvállalatok felsővezetői szerint a technológiai beruházások manapság az ügyfélkapcsolat-kezelés terén lehetnek a leginkább jótékony hatással a középvállalatok működésére. Ez az a terület, ahol a nagyvállalatok egy ideje már komoly erőfeszítéseket tesznek az "ügyfélközpontúbb" arculat kialakítása érdekében.
¨ A jól teljesítő cégek sok szempontból hasonlítanak egymásra. Ezek a cégek gyakrabban alkalmazzák a kiszervezést; egyetértenek abban, hogy az informatika versenyképesebbé teszi vállalatukat, és hogy az informatikai beruházások várakozáson felüli megtérülést eredményeznek; nagy fokú informatikai integrációval rendelkeznek; úgy vélik, hogy az informatikai beruházások más területekhez képest nagyobb megtérülést eredményeznek; véleményük szerint az informatika kellő rugalmasságot biztosít a piac változásaira való megfelelő reagáláshoz; és jellemzően integrált informatikai megoldásokat vásárolnak különálló rendszerelemek helyett.
¨ A beruházási prioritások ágazatonként változnak. A felmérés hat ágazatban tevékenykedő felsővezetőkre terjedt ki: pénzügyi szolgáltatások; fogyasztási cikkek; egészségügy, gyógyszeripar és biotechnológia; professzionális szolgáltatások; gyáripar és végül a közszféra. Ezek között jelentős eltérések voltak tapasztalhatók. A közszférában például a tudáskezelésre és az adattárházak kialakítására jut a legtöbb pénz; a pénzügyi szolgáltatások és az egészségügy/gyógyszergyártás területén a jogszabályi megfelelőség élvez elsőbbséget; a gyáriparban pedig az ipari létesítményeket és a berendezéseket célozza meg a beruházások zöme.
¨ A fejlődő piacokon a technológiai infrastruktúra fejlesztése van a legnagyobb hatással a GDP növekedésére. Az infokommunikációs technológia (ICT) fejlődése a gyorsan növekvő, bővülő piacokon (pl. India, Kína és Lengyelország) érezteti leginkább a hatását. Ezekben az országokban az ICT-fejlesztések nagyon korai szakaszában is jelentős előnyre tesznek szert azon vállalatok, amelyek korán ki tudják építeni nemzetközi szállítói és ügyfélhálózatukat.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.








