Egyre többen szervezik ki a call centereket

Pénzcentrum
2007. március 13. 12:27

Folyamatosan növekszik a kisebb és közepes méretű contact centerek iránti igény a hazai piacon. Egyre több cég ismeri fel a contact centerek szükségességét, bár közülük sokan ma is hasonló rendszerek nélkül, telefonközponton keresztül fogadják a telefonos megkereséseket, illetve így intézik kimenő hívásaikat.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Általános jelenség, hogy contact centereket egyelőre főként pénzügyi, telekommunikációs és outsourcing cégek állítanak fel. Idővel azonban a contact centerek egyre nagyobb szerepet kapnak majd más szektorokban is, mint a turizmus, a közműszolgáltatás vagy a nagykereskedelem. Az outsourcing trend felgyorsulásában nemzetközi szinten élen jár az energia, az egészségügy és a közigazgatási szektor.


A call centerek és contact centerek bevezetésének elsődleges célja a vállalkozásoknál általában a munkaerőköltségek csökkentése, és csak ezt követi a szolgáltatás színvonalának és hatékonyságának növelése. A contact centerekkel azonban nem csupán a költségeket lehet csökkenteni, hanem bevétel is generálható. Az a vállalat jut versenyelőnyhöz, amelyik olyan üzleti modellt képes felállítani, amelyben a contact center hatékonyan generálja a bevételeket, és egyúttal a költségeket is csökkenti.


A kisebb cégeknek is egyre inkább hasonló igényeik vannak a contact centerek szolgáltatásait illetően, mint a nagyobb felhasználóknak. Fontos a rendszer rugalmassága, bővíthetősége és a más rendszerekkel (például CRM-rendszerrel, belső adatbázisokkal) való együttműködése. Ugyanakkor a nagyobb méretű call centereknél a fejlett IVR-szolgáltatás és az automatizált ügyfélkiszolgálás iránti igény is megfigyelhető.


A vállalkozásoknak nem kell egyedül lefordítani üzleti folyamataikat a contact centerek nyelvére, hiszen e területen jártas professzionális cégek végzik számukra e szolgáltatást. Lukács Tamás, a NextiraOne Magyarország, az informatika és telekommunikáció integrációjának egyik vezető szakértő vállalatának ügyvezető igazgatója szerint; "Az ügyfelek keresik azokat a megoldásokat, amelyek hozzáilleszthetők a már meglévő telefonrendszerükhöz, így korábbi beruházásaik sem mennek veszendőbe. Elsődleges szempont számukra saját ügyfeleik folyamatos, zökkenőmentes kiszolgálása, a meglévő rendszereik modernizálása és a biztonság fokozott szem előtt tartásával az új technológiák egyidejű bevezetése."


Ezt erősíti meg Selmeci Péter, a Raiffeisen Bank Call Center vezetője is; "A korábban, a NextiraOne által szállított új rendszer kialakításakor elvárás volt részünkről a jövőbeni továbbfejlesztés és bővítés lehetősége, hiszen a Raiffeisen Bank növekedése előrevetíti, hogy néhány éven belül akár megduplázzuk az ügyfélszolgálatunk által kezelt hívások számát."

INDUL A TURMIX, A PÉNZCENTRUM HETI HÍRLEVELE!

Ha a napi hírzaj nélkül szeretnéd olvasni a Pénzcentrum legjobb anyagait, IRATKOZZ FEL HETI HÍRVELEÜNKRE, A TURMIXRA. A legizgalmasabb sztorijaink, heti egyszer, egyenesen a postaládádba.

"Egyre több vállalat szervezi ki kontakt centerét magasfokú integráltságot és fokozottabb biztonsági követelményeket igénylő feladatok ellátására is." - mondja el Papp László Dávid, a Photel - Teleperformance ügyfélkapcsolati igazgatója. "2006-ban - elsősorban az ügyfélszolgálati megoldásoknak köszönhetően - az outsourcing világpiac 9%-os növekedést produkált az előző évhez képest. A kontakt centerek jelentősége egyre inkább stratégiai szintűvé válik, így az outsourcing szolgáltatók is stratégiai partnerekké lépnek elő." - fűzi hozzá a szakember.


Az IT és telekommunikációs technológiák integrátora, Európa legnagyobb contact center cégcsoportjának hazai leányvállalata és egy havonta több mint százezer hívást fogadó bank szakértője szerint tehát - legalábbis most a századelőn - a modern vállalatok ügyfélkapujának szerepét a contact centerek töltik be.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. október 19. kedd
Nándor
42. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. október 19. 17:06