Egy friss kutatás szerint az Európai Unió gazdaságilag fejlettebb tagállamaiban szoros összefüggés mutatható ki az innovációs képességek és a fenntarthatósági teljesítmény között.
Egy friss piacelemzés szerint európai szinten jelentősen nőtt a felső kategóriás okostelefonok eladott darabszáma, tízből négy készülék a tavaly évvégi szezonban már ezek közül került ki. A fejlett fotós-videós, gaming képességeket, nagy tárhelyet, extra hosszú üzemidőt kínáló prémium modellek részaránya érezhetően nőtt, 2023 utolsó negyedévben minden harmadik vásárló high-end készüléket választott.
12,4 millió készülék eladásával Apple az európai piacon átvette a vezető pozíciót a Samsungtól 2023 utolsó három hónapjában - a dél-koreai gyártó 10,8 millió készüléket szállított le ugyanebben az időszakban. Ugyanakkor a tavalyi egészét tekintve továbbra is a Samsung maradt az európai piacvezető 43,7 millió darab leszállított készülékkel az Apple 34,6 milliós darabszámához képest - derül ki a Canalys piackutató cég friss, minden európai ország értékesítési adatait tartalmazó elemzéséből.
Előre törnek a felső kategóriás mobilok
Ennél is érdekesebb trend, hogy a karácsonyi szezonban az európai vásárlók körében is előretörtek a felső kategóriás készülékek: míg a 2020 év végén ezek az eladott készülékek darabszámának 33 százalékát tették ki, tavaly év végén már 40 százalékra emelkedett a részarányuk.
A felső kategóriás készülékek európai eladásait egyértelműen az Apple uralta az évvégi szezonban, az eladott high-end telefonok 77 százaléka volt iPhone, míg a Samsung részesedése ebben a szegmensben csupán 16 százalékot ért el. Az Apple esetében az előző évi modellnél kedvezőbb áron debütált iPhone 15 Pro modellek iránti erős kereslet, a Samsung esetében pedig a Galaxy S, illetve az összehajtható Galaxy Fold készülékek eladásai generálták a high-end szekció forgalmát.
Felújított készülékből is több high-end modell fogy
A Rejoy.hu-nál 2023 negyedik negyedévében minden harmadik vásárló választott felső kategóriás okostelefont, pedig az ünnepi szezont megelőző három hónapban csak minden ötödik ügyfél rendelt ilyen készülékeket.
A megnövekedett keresletnek köszönhetően a negyedik negyedévben a felső kategóriás telefonok tették ki a cég bevételének több mint felét, míg a korábbi negyedévben ez az arány csupán 37 százalék volt. A high-end modellek népszerűbbé válását jelentősen elősegítette az is, hogy 2023 utolsó három hónapjára mérséklődött a felső kategóriás készülékek ára: ezek átlagosan 7 százalékkal lettek olcsóbbak 2023 negyedik negyedévében, mint az azt megelőzőben.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Befektetésként is tekinthetünk a felső kategóriás okostelefonokra, hiszen ezek a mindennapi funkciók mellett fotó-videó képességekben és gaming terén is erősek, több egyéb eszközt is kiválthatunk velük. Ráadásul a csúcsmodellekhez a gyártók a leghosszabb szoftveres támogatást biztosítják, így ha vigyázunk rájuk, több év használat után is komoly értéket képviselhetnek későbbi eladásuk alkalmával - az így befolyt magasabb összeg birtokában pedig ismét könnyebb megfinanszírozni egy újabb prémium modellt
- kommentálta a high-end készülékek térnyerését Blaumann Bence, a Rejoy ügyvezető igazgatója. Bár a felújított készülékek eleve jóval olcsóbban a vadonatújaknál, a hazai infláció mérséklődése, valamint az iPhone 15 termékcsalád vártnál kedvezőbb árazása ebben a szegmensben is elősegítette az eladások növekedését.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








