Az Amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hivatal (FDA) kedden bejelentette, hogy a tejtermékekben kimutatták a H5N1 madárinfluenza vírusrészecskéit.
Hazánkban fejenként 68 kg élelmiszer kerül évente a kukákba, továbbá az élelmiszerhulladékok több mint a fele a háztartásokból kerül ki. Annak érdekében, hogy ezek a számok csökkenni tudjanak, a Médiaunió idei társadalmi kezdeményezése az élelmiszerpazarlás visszaszorítására irányul. Az augusztusban induló "Élj maradéktalanul!" kampány célja az élelmiszer-pazarlással kapcsolatos szemléletformálás, hosszútávon pedig az élelmiszerpazarlás csökkentése.
Az élelmiszer érték, amit meg kell becsülni. A Földön minden nap körülbelül 30 ezer ember hal meg éhezéssel összeköthető okok miatt , miközben globálisan az élelmiszerek egyharmadát kidobjuk. Évente 88 millió tonna élelmiszer vész kárba az Európai Unióban, Magyarországon pedig családonként 270 kg élelmiszer landol a kukákban. Az élelmiszerpazarlás nem csak a pénztárcára van rossz hatással, hanem komoly környezeti károkat is okozhat. A felesleggé vált élelmiszerek megsemmisítésével az azok előállításához felhasznált erőforrásokat is elpazaroljuk, nem beszélve arról, hogy az élelmiszerek megsemmisítése különösen környezetterhelő, jelentősen hozzájárul a globális felmelegedéshez. A tudatos főzéssel és bevásárlással rengeteg élelmiszert menthetünk, ezzel hozzájárulva a környezetvédelemhez és a klímaváltozás csökkentéséhez. A jelenlegi a pazarló életmódon szeretne hosszútávon változtatni a Médiaunió augusztusban induló "Élj maradéktalanul!" kampánya.
"A Médiaunió minden évben kiválaszt egy kiemelkedő társadalmi ügyet, amely kapcsán egy kommunikációs kampány segítségével aktivizálja az embereket, oly módon, hogy mérhető különbséget érjen el a magyar társadalomban. A Schmidt Mária, Csányi Sándor, Novák Péter, Rudolf Péter és Somody Imre alkotta grémium ezúttal az élelmiszerpazarlás csökkentését tűzte zászlajára. A nyertes pályázatot a Magyar Élelmiszerbank Egyesület nyújtotta be, és a Well Reklámügynökség vállalta a kampány kreatív feladatainak elvégzését. Az "Élj maradéktalanul!" kezdeményezésnek kettő fő pillére van: egy erős online, illetve egy izgalmas TV, rádió, sajtó és közterületi kommunikációs kampánnyal hívják fel a kidobott élelmiszer mértékére és értékére a társadalom figyelmét. A honlapon, rádióreklámokban és közterületen konkrét tippeket is adnak arról, mit kezdjünk a megmaradt élelmiszerrel. Továbbá indul egy több állomásból álló edukációs road-show is, ahol érdekes aktivitásokkal várják az érdeklődőket. A road-shownak 15 állomása lesz: 15 Tesco áruház. Az edukációs kampány olyan támogatók jóvoltából valósulhat meg, mint a Tesco Global Áruházak Zrt., a az OTP Bank Nyrt. Bízunk abban, hogy a kampány során minél több ember figyelmét fel tudjuk hívni arra, hogy az élelmiszerpazarlás nem csak morálisan helytelen, hanem környezeti károkat is okoz, továbbá többet is spórolhatnánk, ha picit tudatosabban vásárolnánk"- nyilatkozta a témában Hargitai Lilla, a Médiaunió ügyvezető igazgatója.
"Az Élelmiszerbank az élelmiszerpazarlás és nélkülözés visszaszorításáért küzd. Idén immár 15. éve végzi élelmiszermentő munkáját Magyarországon. Folyamatosan keressük azokat a lehetőségeket, amelyeken keresztül még több emberhez el tudjuk juttatni üzeneteinket. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az "Élj maradéktalanul!" kampány keretén belül lehetőség nyílik felhívni a figyelmet e témára a média összefogásának segítségével" - tette hozzá Cseh Balázs az Élelmiszerbank Egyesület elnöke.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok
- Komoly meglepetést okozott az oszakai állatkert vízilova
- BL-negyeddöntő: egygólos előnyben a Veszprém
- Érkezik az újabb alaptörvény-módosítás – a nap hírei
- Drámai helyzetbe kerültek a hollandok
- Saját fiát szúrta hasba a kialakult vita hevében