0 °C Budapest
Young woman eating goat cheese salad

Nem hiszed el: ez lett a magyarok kedvenc étele 2022-ben!

2022. október 26. 14:01

Egy átlag magyar naponta háromszor étkezik, melyből jellemzően egyszer fogyaszt melegételt – derül ki egy friss kutatásból. A válaszokból azt is megtudhatjuk mely diéták a legnépszerűbbek, milyen alapanyagok a kedvenceink vagy, hogy mely ételeket fogyasztjuk a legszívesebben.

Egy reprezentatív kutatás 500 magyar fogyasztót vizsgált a 2021-es év második felében, azzal a céllal, hogy megismerje a magyarok bizonyos étkezési szokásait és kedvenc ételeit. Bár a közbeszéd alapján azt hihetnénk, hogy a lakosság egy szemmel jól látható része tart valamilyen különleges étrendet, a válaszok alapján a magyar háztartások 58,6 százalékában senki sem követ speciális diétát. Azok közül, akik mégis kerülnek valamilyen alapanyagot, a legtöbben a cukortól tartózkodnak. Az 500 megkérdezett körében a háztartások 17 százalékában figyelnek a csökkentett cukorbevitelre, ezt követik 15 százalékkal a laktóz- és tejtermékmentesen étkezők, míg a dobogó harmadik fokán a csökkentett szénhidrátbevitel jellemzi az étkezéseket. A háztartások mindössze 8 százalékában van gluténérzékeny, míg a mindössze 4,4 százalékában vegetáriánus, 1,1 százalékban vegán. A kutatásból az is megállapítható, hogy a megkérdezettek csupán egyötöde tudja megbecsülni, hogy hány kalóriát fogyaszt el. Ez a kalóriaszám átlagosan 1985 Kcal/ napra becsülhető.

Hétköznapok folyamán leginkább naponta háromszor étkezünk, mely a megkérdezettek több mint felére igaz (54%). Ami meglepő eredmény, hogy a magyarok közel 20 százaléka csak kétszer étkezik hétköznaponként. A sok dietetikus és táplálkozási tanácsadó ajánlása szerinti öt étkezést mindössze 33 ember tart az 500-ból.

A hétvégi szokások nagyban nem térnek el a hétköznapiaktól, ugyanakkor úgy, hogy több időnk van tízóraizni vagy uzsonnázni, megnő a naponta négyszer étkezők száma (hétköznap 14%, hétvégén 19%).  Nemcsak az étkezések számában találunk eltéréseket a szokásokban; a hétköznapokon jellemzően mindössze egyszer fogyasztunk melegételt (64%). Szombaton és vasárnap is bár a napi egyszeri melegétel fogyasztók vannak a legtöbben, de jelentősen megnő a meleget ebédelők és vacsorázók aránya a hétköznapokhoz képest (hétköznap 26%, hétvégén 40%).  A napi egyszeri melegétkezés feltehetően abból következik, hogy a magyar lakosság több mint fele (55%) hideget vacsorázik.

A 18-29 éves korosztály az egyetlen, akik a hétvégén döntő többségben inkább kétszer esznek meleg ételt, de a hétköznapi arány is náluk a legmagasabb. Hasonló minta alapján étkeznek hétvégente az egyedül élők, de minden családszerkezetnél megállapítható, hogy hétvégén gyakrabban fordul elő, hogy kétszer fogyasztanak meleg ételt.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Rohanó életmód ide vagy oda a lakosság 95 százaléka legalább heti háromszor főz. Az abszolút kedvenc alapanyag a csirkehús, az 500 megkérdezettből 405 ember kedveli, ezt követi szorosan a burgonya, a sertéshús, a tésztafélék és a paradicsom. A sor végén „kullognak” a grillezett zöldségek, amit mindössze ötvenöten kedvelnek félezer emberből, a sort a köles, a quinoa, a hajdina és a bulgur zárják.

A főételek toplistájának első helyén a rántott csirkemell filé áll, ezüstérmes a rántott karaj míg a harmadik kedvenc a rántott sajt. Épphogy lemaradnak a dobogóról a fasírtgolyók, amit a rántott karfiol követ. A Tadam a kutatás eredményét figyelembe véve állította össze étlapját, így Budapesten mindenki a magyarok kedvenc ételei közül válogathat az étel házhoz szállító cég kínálatában.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. február 6. hétfő
Dorottya, Dóra
6. hét
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?