A kutatás alapján felállított produktivitás-index számszerűen is megmutatja, mennyire dolgoznak hatékonyan a magyar fehérgallérosok.
Ezeknek a magyaroknak igazán fájni fog a válság: üres zsebbel éri őket a horror drágulás
Egy új kutatás arra mutatott rá, hogy a magyar nők számottevően kevesebb megtakarítással rendelkeznek, mint a férfiak. A megkérdezett nők a férfiakhoz viszonyítva kétszer annyian nyilatkoztak úgy, hogy egyáltalán nincs félretett pénzük, míg a női válaszadók fele, míg a férfiaknak csupán a 36 százaléka vett fel kölcsönt az elmúlt 12 hónapban.
Az International Personal Finance (IPF) megbízásából a lakosság szubjektív pénzügyi helyzetét vizsgálta a Kantar piackutató 2022 májusában. A felmérésben Magyarország mellett Csehország, Lengyelország, Lettország, Észtország, Litvánia, Románia, Ausztrália és Mexikó vett részt.
A kutatásból kiderült, hogy míg a férfiak 25 százaléka minden hónapban jelentősebb összeget tud félretenni, addig a nők mindössze 10 százaléka képes megtakarításra. A férfiakhoz képest a női válaszadók kétszer akkora arányban nyilatkoztak úgy, hogy egyáltalán nem marad pénzük a hónap végére: a hölgyek 28 százaléka, míg a férfiak 14 százaléka nem rendelkezik megtakarítással hó végén. Mindkét nemnél 60 százalék körül volt azon megkérdezettek aránya, akik egy minimális összeget meg tudnak spórolni egy hónapban. A kutatás során megkérdezett férfiak fele válaszolta azt, hogy minden hónapban tud megtakarítást eszközölni, míg a nők csupán negyede nyilatkozott hasonlóan, további 38 százalékuk pedig úgy vélekedett, hogy egyáltalán nem tett félre az utóbbi egy évben.
A férfiak majdnem kétharmada vallja magát magabiztosnak a pénzügyek terén, míg a nők esetén ez az arány csupán 43 százalék. Ennek az eredménye lehet az is, hogy a felmérés szerint a hölgyeknek kevesebb pénze marad a hónap végére, és megtakarítani is kevesebben tudnak, ami növelheti bizonytalanságukat az anyagi kérdések terén. Fontos megértenünk, hogy milyen okok állhatnak ennek a hátterében, mivel ez sérülékenyebbé teszi pénzügyileg a nőket. Ennek kiderítésére, és más, hasonlóan sérülékeny csoportok beazonosítására indítunk most egy alapos kutatást. Az eredmények birtokában tervezzük, hogy számukra segítséget nyújtunk pénzügyeik tudatosabb tervezésében
– mondta Pálfalvi Márta, a Provident Pénzügyi Zrt. kommunikációs és vállalati kapcsolatok igazgatója.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A felmérés szerint az elmúlt egy évben a nők közel fele igényelt kölcsönt (a férfiaknak a harmada), és a nők 30 százaléka egy családtagtól kért pénzügyi támogatást, míg a férfiak csupán 16 százaléka fordult valamelyik családtagjához anyagi segítségért. Pénzügyi intézménytől a megkérdezett hölgyek és férfiak egyaránt 15 százaléka vett fel hitelt. A kutatásból az is kiderül, hogy pénzügyi tanácsért mindkét nem szívesen fordul egy rokonhoz, főként a szülőkhöz, saját gyermekük véleményét azonban leginkább a nők kérik ki a témában, eszerint a hölgyek 11 százaléka, míg a férfiaknak csupán 5 százaléka.
A kutatás arra is rákérdezett, hogy a kitöltők mire költenek havonta. A válaszokból kiderült, hogy több nő fizet havonta kisállattartással kapcsolatos költségeket (54 százalék a nők, 45 százalék a férfiak aránya), a férfi válaszadók csoportjában pedig többeknek jelent fix havi kiadást a szórakozás (54 százalék a férfiak, 41 százalék a nők esetén). Utóbbit magyarázhatja az a kulturális hagyomány, hogy Magyarországon a közös programok alkalmával jellemzően a férfiak állják a számlát.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Halál az országúton
- Ha allergiás, akkor erre nagyon figyeljen
- Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát
- Az oroszoknak még több harci robot kell
- Sakkvilágcsúcsot döntött egy nigériai játékos - videó
- Kínai Nagydíj: Verstappené a Red Bull 100. pole pozíciója