A nyári vendéglátóhelyek árai tovább emelkedtek: egy étel-ital kombináció 3000-5000 forintba kerül.
Diákként idén nyáron csak az nem tud elhelyezkedni a munkaerőpiacon, aki nem akar. Óriási szükség van a nyugdíjasokra és a legfiatalabb generációra is. A Pénzcentrum kiderítette, mennyit kereshetnek a diákok óránként, ha például egy élelmiszer áruházba mennek el dolgozni a nyáron.
Az országos statisztikák szerint tavaly körülbelül 300 ezer 15 és 24 év között fiatal dolgozott nyáron, idén pedig további 20 százalékos növekedést várható. A nemzetgazdaság számára kifejezetten hasznos a diákmunka, bizonyos területeken tartalékot is jelentenek az általános hazai munkaerőhiány orvoslására, illetve a nyári szabadságolás ideje alatt sok esetben szezonálisan helyettesítik az állandó állományt.
Nagy kérdés, hogy mennyit lehet keresni
A turizmusban, a Balaton körül nyilván kiemelkedően jól lehet keresni, ahogy arról a Pénzcentrum korábban is beszámolt: egy vendéglői konyha diákmunkásként alkalmazott kisegítője vagy egy "placcos" felszolgáló bruttó 400 ezer forintot kereshet havonta, egy szobalány vagy strandbüfés pedig ezerforintos órabérért dolgozhat az idén a Balatonnál.
Azonban nem mindenkinek van lehetősége a tó mellé utazni, sokan szívesebben maradnak a lakóhelyük közelében, nekik maradnak a helyi lehetőségek, például a nagy áruházláncok, ahol szinte mindig van felvétel.
A Tesco szívesen alkalmaz diák munkaerőt
A Tesco a nyári szezonban több ezer diáknak biztosít nyári munkát, ezáltal kereseti lehetőséget. A szezonális és egyéb, kereskedelmi forgalmat érintő hatások miatt, folyamatosan hónapról hónapra változik a tanulói létszám az áruházakban. A nyári hónapokban a diákok létszáma - a korábbi tapasztalatok alapján - a normál hónapok így háromszorosára nő - tudtuk meg az áruház sajtóosztályától.
A diákok jellemzően árufeltöltői és pénztárosi munkát végeznek. Nagy újdonság ebben az évben, hogy már a 17. életévet betöltött diákok is végezhetnek pénztárosi feladatot. A diákok betanítása az áruházakban a munka megkezdése előtt megtörténik. Ekkor tűz-, munka- és balesetvédelmi oktatáson is részt vesznek, illetve kapnak a munkakörre vonatkozó tréninget.
A bérek munkakörök és beosztott műszakok függvényében eltérnek, nagyságrendileg 1300 és 2100 forint között mozognak óránként.
Lidl - minden részlegre várják a diákokat
A Lidl Magyarország folyamatosan együttműködik különböző diákszövetkezetekkel, akik szükség esetén segítenek a megnövekedett forgalom zökkenőmentes lebonyolításában az év folyamán, így a nyári időszakban is. A nyári oktatási szünet idején az áruházlánc adminisztratív és nem adminisztratív munkakörökben alkalmaz diákokat, mellyel a vállalat számukra is jó lehetőséget biztosít az iskolamentes időszakban is, valamint a szezon okán az igény is megnő a diákmunkára, így a létszám ez idő alatt jelentősen, egyes régiókban akár 25-30 százalékkal is megnő - mondta el Pénzcentrumnak Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs cégvezetője. Az Atlasz iskolaszövetkezet felmérése szerint vidéken a Lidl üzleteiben pénztárosként bruttó 1243 és 2260 forintot lehet keresni óránként, árufeltöltőként pedig bruttó 1017 és 1842 forint között.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
SPAR- 1500 diák
A SPAR áruházaiban országszerte nagyjából 1500 diák dolgozott júniusban, bruttó 1200-1300 forintot kerestek óránként, amihez még pluszban hozzáadódnak a különböző mértékű műszakpótlékok - tudtuk meg Maczelka Márktól, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetőjétől.
Aldi - elenyésző a diákok aránya
Az ALDI Magyarország humánerőforrás stratégiája főállású munkavállalókra fókuszál, akik jellemzően részmunkaidőben végzik munkájukat az áruházláncnál. Éppen ezért nagyon kevés diákot foglalkoztatunk, számuk nem éri el a 30 főt, ami a teljes létszám kevesebb mint 1 százaléka. A diákokat szövetkezeten keresztül foglalkoztatjuk, kétharmaduk pedig a logisztikán, a többiek a könyvelésen, értékesítésen, illetve a munkaügy-osztályon belül kapnak feladatokat - derült ki az Aldi Magyarország válaszaiból.
Jellemzően adminisztratív jellegű munkát végeznek, az igazgatáson ezek a postázás, a postabontás, a lefűzés, az adatrögzítés, míg a raktárban áru-összekészítéssel, takarítással, sorelőkészítéssel, eseti jelleggel pedig göngyöleg válogatásával és címkézéssel foglalkoznak.
Auchan
Az Auchantól annyit tudtunk meg, hogy jelenleg közel 70 olyan 18 év alatti kollégájuk van, akik határozott idővel állnak velük szerződésben, vagyis nyári munkára mentek, és hozzávetőlegesen 50 fő, akik diákszövetkezeten keresztül dogoznak velük.

Óriási a baj, rengeteg képzett szakember menekülne Magyarországról: ki fog dolgozni a gigagyárakban?
A műszaki felsőoktatásban tanulók közel kétharmada külföldi elhelyezkedésben is gondolkodik.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


