Vasárnap este folytatódott a Cápák között című üzleti showműsor 8. évada.
Fontos motiváló erő lehet a dolgozók számára a karácsonyi bónusz, sajnos azonban sok dolgozót nem olyan formában jutalmaznak, aminek a leginkább örülne. A Pénzcentrum felméréséből az derült ki, hogy valójában nagyon kevesen örülnek a bónusznak utalvány, ajándéktárgy vagy puccos karácsonyi buli formájában. A dolgozók jelentős része viszont bárminek örülne, mert ők nem is számíthatnak semmiféle jutalomra, bónuszra év végén.
December második fele a legtöbb cég életében az idei év lezárásáról, a jövő év tervezéséről szól. Ilyenkor esedékesek a teljesítményértékelő beszélgetések, gyakran a bértárgyalások is, valamint hamarosan kiosztásra kerülnek az év végi bónuszok, jutalmak. Nem minden cég alkalmaz átlátható jutalomrendszert, egyik évben adnak, másikban nem, vagy nem egységesen kapnak a dolgozók és részlegek jutalmat. A dolgozók számára így nem marad más, mint várni a bejelentést: lesz-e idén bónusz, és ha igen, milyen formában.
Az év végi bónusz fontos visszajelzés lehet a dolgozók számára, motiváló és akár megtartó tényező is lehet. Egy hazai tréningcég, a Comline Budapest összefoglalója szerint szektoronként meglehetősen eltérő lehet a jutalmazás, a dicsérő szavaktól a fizetett szabadságon át egészen több havi fizetésnek megfelelő összegig terjedhet. A globális trendek azt mutatják, hogy az eredményorientált, teljesítményalapú jutalmazások a legnépszerűbbek és a pénzbeli juttatások mellett egyre gyakrabban alkalmaznak más formákat is, például extra szabadnapokat, ajándékutalványokat vagy rendezvényekre szóló belépőket is.
A cégek számára kulcsfontosságú lehet, hogy megismerjék dolgozóik preferenciáit. Az látható, hogy egyre több vállalatvezető kérdezi meg alkalmazottait, hogy milyen juttatásokat értékelnének a legjobban, legyen az pénzbeli prémium, extra szabadnapok, vagy akár céges rendezvényeken való részvétel. A Pénzcentrum ugyancsak felmérte olvasói körében, milyen bónusznak, év végi jutalomnak örülnének.
A legtöbben nem is álmodhatnak bónuszról
A Pénzcentrum olvasói körében végzett szavazáson - Te milyen formában örülnél leginkább az év végi jutalomnak, bónusznak? - 65,5 százalék a pénzt választotta. Ez az eredmény egyéltalán nem meglepő, inkább az az elgondolkodtató, miért nem választották többen a pénzt. Ennek pedig az az egyszerű magyarázata, hogy a szavazatok 27,6 százaléka alapján rengeteg dolgozó bármilyen formában örülne a jutalomnak, hiszen számukra csak álom az év végi bónusz:
Az alternatívák közül az extra szabadnap mozgatta meg a leinkább a dolgozók fantáziáját, de így is csak 3,6 százalék szavazott erre az opcióra. A legnépszerűtlenek jutalmazási forma pedig az év végi céges nagyrendezvény lett. Ezek szerint a dolgozók nem örülnek a puccos karácsonyi bulinak, helyette inkább kapnának pénzbeli bónuszt. A nagyértékű ajándéktárgy, valamint az utalvány, élményajándék sem vonzó az olvasók szerint.
Sok cég csinálja pedig a mai napig, hogy használhatatlan ajándékkosarakkal "jutalmazza" a dolgozóit év végén, vagy ahelyett, hogy pénzt adna, bosszantó utalványokat ad. Viszont a szavazás eredménye szerint a dolgozók nem igazán lelkesednek ezekért a megoldásokért.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 170 925 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 138 454 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,68% a THM, míg a MagNet Banknál 6,88%; az Erste Banknál 7,00%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,49%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
2024-ben népszerűbb lehet az utalvány, pedig nem repesnek érte a dolgozók
Nemrég készült el a Rewin kutatása, mely szerint látványosan nő a csekély értékű ajándék - ez legtöbbször utalvány -, mint kiegészítő dolgozói juttatás népszerűsége a hazai vállalatok körében: az adatok szerint az év első kilenc hónapjában 22 százalékkal több vállalkozás használta ki ezt a lehetőséget utalványban, 2023. azonos időszakához képest, miközben 57 százalékkal nőtt az utalványok volumene, és hogy év végére szinte megkétszereződik azoknak a cégeknek a száma, akik így adják ki az év végi jutalmakat. Mi lehet ennek az oka?
Az egyik nyomós érv a kedvezményes, 33,04 százalékos adózás. Fontos tényező lehet továbbá, hogy 2024-től változtak a feltételek. A csekély értékű ajándékra leginkább az irányította rá a vállalkozások figyelmét, hogy 2024-től újra évi háromszor nyújtható, tetszőlegesen kiválasztott időpontokban. Mivel a juttatás mértéke az adott év januárjában érvényes minimálbérnek legfeljebb a 10 százaléka lehet, így akár évi 80 ezer forint is adható ezen a jogcímen. A növekvő kereslethez az is hozzájárulhat, hogy a vállalatok is egyre aktívabban keresik a dolgozók megtartását, motiválását elősegítő megoldásokat. A karácsony előtti hetek csúcsszezonnak tekinthetők az utalványok szempontjából is.
A cég felmérése szerint az utalványt alkalmazó munkaadók száma 2024. végére akár 90 százalékkal is nőhet az egy évvel korábbihoz képest, miközben a volumenben ennél nagyobb mértékű emelkedés is elképzelhető. „A csekély értékű ajándék, mint juttatási forma jelentősége tovább nőhet 2025-ben is, részben azért, mert az ezt már használó vállalkozások még jobban kihasználják a rendelkezésükre álló kereteket, illetve azért is, mert újabb cégek is csatlakoznak majd az érintett körhöz” – hangsúlyozta Ruga Róbert, a Rewin Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
-
Milyen lakáscélod van? Vásárlás vagy felújítás?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy mit gondolnak olvasóinknak a lakás-előtakarékosságról.
-
Milliókat is bukhatnak a lakástulajdonosok, ha nem figyelnek erre
Arra keressük a választ, hogy az olvasóink a lakásukat vagy ingatlanjukat érinthető káresemények közül mitől tartanak a leginkább.