Elon Musk, aki saját vállalatán keresztül érintett a korlátozásokban, úgy véli, hogy a tilalom "egy kerülőutas módszernek tűnik.
A Telekom májustól bevezeti a Magenta AI-t, amely mesterséges intelligencia segítségével válaszol az ügyfelek kérdéseire a vállalat alkalmazásában. A fejlesztés a Perplexity platformjára épül, és a legmodernebb AI modelleket használja a valós idejű internetes kereséshez.
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók bár nyitottak a mesterséges intelligencia alapú megoldásokra, sokan bizonytalanok a használatukban. A megkérdezettek 81 százaléka úgy véli, hogy az AI számos hasznos lehetőséget kínál, azonban mindössze 37 százalékuk alkalmazza rendszeresen a mindennapi feladatokhoz. A technológiát elsősorban a fiatal, magasabban képzett városi lakosság és a diákok használják aktívan.
A Telekom által márciusban bejelentett és a napokban elérhetővé tett Magenta AI az amerikai Perplexity platformjára épül. A rendszer a GPT-4.1, a Claude Sonnet 4.7 és az o-4 mini csúcsmodelleket alkalmazza a valós idejű internetes kereséshez - írja a hvg.hu.
Bár jelenleg a Google uralja a keresőpiacot, egyre több mesterséges intelligenciával működő kereső- és információszerző eszköz jelenik meg a piacon. A felhasználók növekvő számban keresnek alternatívákat a hagyományos keresési élmény helyett, ami komoly kihívást jelenthet a piacvezető számára.
A telekommunikációs vállalat közleménye szerint a Telekom alkalmazás minden felhasználója számára elérhető új funkció különösen hasznos lehet, ha valaki segítséget igényel egy feladat megoldásában, ismeretlen helyzetek kiismerésében, vagy inspirációra van szüksége. A vállalat azt is közölte, hogy a Magenta AI "segíti az ügyintézést", ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy telekomos ügyintézéshez kapcsolódó kérdések esetén a rendszer átirányítja a felhasználót a Vanda chatbotra.
A Telekom hangsúlyozta: "a megoldás folyamatosan fejlődik, így a Magenta AI használói nem egy adott tudáscsomaghoz, hanem egy napról napra bővülő képességhez jutnak hozzá az új funkció révén."
Az elmúlt két évben jelentős változás történt a mesterséges intelligencia megítélésében: a "hogyan kell használni?" kérdés helyett ma már inkább a "most akkor melyiket használjam?" dilemma foglalkoztatja a felhasználókat, miközben egyre több magyarul is jól kommunikáló chatbot jelenik meg a piacon.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Kutatás: a használt okostelefonok fogyasztói megítélése
Az okostelefon ma már nem luxuscikk, hanem a mindennapi élet elengedhetetlen eszköze. Ugyanakkor egy új telefon megvásárlása jelentős kiadást jelenthet a háztartások számára. Az elmúlt években éppen ezért egyre több szó esik az úgynevezett „refurbished”, azaz felújított, illetve az egyszerűen csak használt telefonok piacáról, amely sokak számára reális alternatívát kínálhat az új készülékekkel szemben.
Figyelembe véve ugyanakkor, hogy az online piactereken rengeteg a megbízhatatlan eladó, illetve sok használt-elektronikai szaküzletben csak alig olcsóbbak a készülékek, mintha újonnan vásárolnánk azokat, felmerül a kérédés: valóban érdemes használt, felújított telefont vásárolni?
Vajon mennyire bíznak meg az emberek ezekben az ún. „refurbished” termékekben? Elterjedt megoldásnak számít ez ma Magyarországon? Milyen előítéletek, tapasztalatok, félelmek vagy pozitív élmények kapcsolódnak ehhez a piaci tendenciához? Hogy mindezt kiderítsük, a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem egy független, átfogó, közös kutatást indít. Az alábbiakban arra kérünk, töltsd ki kérdőívünket!
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








